torsdag 1 april 2010

Shopping med Julia

Julia och jag var en tur på stan, hade lovat henne att vi skulle gå ut och fika under påsklovet.
Solen sken men det var inte så varmt.
Överallt vimlade det av påsklediga människor, väldigt många danskar var över hit och handlade.
På flera ställen i stan fanns det stora fina påskägg utplacerade.

Här är vi framme vid "Hollandia" kafeet som vi bestämt att besöka idag. Ett enda litet bord var ledigt. Sådan tur.

Här finns det otroligt fina tårtor och kakor, man brukar få beslutsångest, vi bestämde oss för

jordgubbsmoussetårta med chokladbotten och färska gubbar ovanpå. SMASKENS.


På hemvägen var vi inne i butiken som jag brukar handlar pärlor och stenar i.


Jag köpte lite nya som skall bli armband så småningom.


Vi hittade en ny vintage butik, där fanns så mycket jag skulle kunna handla, men jag besinnade mig. Jag har redan fullt i skåpen.....suck.


Julia blev alldeles betagen i den här serien porslin. Leila, i TV programmet "Leila bakar" använder dem, jag håller med de är läckra och fanns i många färger.
Vi lyckades hinna till garnaffären också, tittade på garn till lusetröja som jag skall sticka till Julia.
Tack för idag






4 kommentarer:

  1. Wow, vad kul med de gigantiska påskäggen på stan! Såna skulle vi kunna ha här i Mariehamn också, tycker jag :oD

    När jag såg din bild från pärlaffären måste jag sucka; vilket utbud ... Felet med att bo här "mitt i sjön" är att det finns så lite att välja på. Jag skulle gärna understöda våra lokala butiker, men numera köper jag det mesta på nätet, där urvalet är gigantiskt.

    Igår kväll lagade jag chokladfondant för första gången (sådana görs ju numera i alla matprogram på tv). Inte blev de riktigt så som jag förväntat mig, men gott var det. Äckligt gott, faktiskt ;o)

    SvaraRadera
  2. Samtidigt som jag avundas dig för att du bor där du bor, så tror jag att min börs är tacksam för att jag bor här :-)

    SvaraRadera
  3. Varje gång jag hamnar i pärlbutiken blir det lite lättare i "plånkan" men det är svårt att låta bli att handla.
    Chokladfondant har jag aldrig gjort, men smakat,UNDERBART GOTT.

    SvaraRadera
  4. Det hade varit kul att ha både dig och Stjärnkraft här några dagar, så skulle vi sätta sprätt på "alla våra slantar" hur lätt som helst

    SvaraRadera