lördag 24 april 2010

God morgon

God morgon, sitter och beundrar mina fina blommor. Lite avslagen känner jag mig efter gårdagens stohej.
Igår den 23/4 började jag och min bror dagen med en tur ut till kyrkogården för att sätta blomma på graven, det var min mammas 85-årsdag.


Framåt kvällen samlades vi i familjen för att fira min födelsedag.

Jag fick så fina blommor,

vilken ovanlig färg på rosor,



tacksamma Gerbier. Nu hoppas jag att jag får njuta länge av alla blommorna.

Lite mat hade jag fixat fram till de hungria gästerna. Icke en smula fanns kvar igår när jag plockade undan.


Naturligtvis hemgjord tårta till kaffet, jordgubbarna smakade väldigt bra fast de var så tidiga (spanska).
Nu återstår bara att ställa iordning, sedan skall jag ut i trädgården för solen skiner och det är nästan vindstilla.

Ha en skön dag alla





2 kommentarer:

  1. O, såna underbara blomster och du har rätt, det var en mycket ovanlig färg på rosen du fått.

    Buffébordet ser förföriskt ut ... Jag förstår fullkomligt att det var renrakat när gästerna ätit färdigt ;o)

    Ha en fin återhämtningslördag i solen och pusta ut efter allt jobb! Själv ska jag iväg till väninnan S och hjälpa henne elda lite ris på tomten.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du, ja det ska bliva skönt med en inte måste dag.
    Va kul ni ska ha, det är härligt att elda ris och skräp. Nu skulle C (pyromanen)varit med er.

    SvaraRadera