måndag 19 april 2010

"Bråda" dagar

Just nu har jag inte mycket tid, varje dag i denna veckan är fulltecknad. Ibland kör det ihop sig rejält.
Började dagen med besök i Limhamn för att handla lite mat, sedan hem och på cykeln och iväg till garnbutiken. Hem igen och gjorde iordning lunch.
Solen sken, när man satt i lä var det härligt, så lunchen intogs ute.

Det var svårt att slita sig ifrån trädgården. Men till slut fick jag "ändan ur vagnen"och gick in och plockade fram fönsterputsen.


Det är ju inte så smart att putsa i solsken, men det fick gå idag.

Strykbrädan åkte fram och gardinerna blev strukna.



Färdigt. Oh vad det är skönt när det är gjort, nu har jag "bara" 12 fönster kvar plus alla källarfönster. Men det behöver jag inte bry mig om, för i morgon skall det regna enligt SMHI
och då får fönsterna vänta puh..

Något enkelt till middag var min önskan idag, det fick bli lax i ugnen. Enklare kan det inte bli.
Till laxen lite gräddstuvad spenat, ägghalvor och romsås.


En riktig god vårmiddag.

Äldste sonen med hustru dök upp framåt kvällen och pratade en stund.
TV-serien Arn har jag tagit mig tid till ikväll, jag har inte läst böckerna därför vill jag se serien.
Men nu är jag sömnig, god natt.


11 kommentarer:

  1. Är du fullproppad med Duracell-batterier? Vilken fart! Fisken såg god ut :-) Dom har lovat regn hos oss också, men solen skiner idag!

    SvaraRadera
  2. Man blir verkligen glad av dina vårbilder (bortsett den av fönsterputsningen, som ger mig dåligt samvete ...)

    Idag måste jag fortsätta med min vedklyvning. C har sin tall, jag en stor hägg. Men hälften blev kluvet igår, så det ska väl inte ta hela dagen.

    Ha en riktigt härlig vårtisdag, trots att du verkar ha fullt upp just nu!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bild på scilla, tulpaner, vintergäck och små påskliljor!

    Jag har fått mina fönster putsade, tänk att man kan bli så glad för rena fina fönster!

    SvaraRadera
  4. Våren är kort och intensiv, det kan vara svårt att hinna njuta av allt vackert samtidigt som det är så mycket som ska göras, men jag ser att du hinner både det ena och det andra.

    SvaraRadera
  5. Nej Fru Venus, men jag önskade att jag hade sådana batterier ibland. Ännu så länge har inte regnet kommit.

    SvaraRadera
  6. Hej N, C har kommit en bra bit med klyvningen, han har dessutom snickrat ihop ett skjul för densamma.
    Ja,jag kan inte låta bli att lägga ut vårbilder, det gläder alltid någon.

    SvaraRadera
  7. Cici jag är bara tvungen att gå på lite för tillfället, men försöker ändå ta varje liten stund till njutning.

    SvaraRadera
  8. Hej Petra, ja det är så fint med alla lökarna, det är också så skönt att alla rabatter ser så ut för man kan inget ogräs se.
    Jag gillar rena fönster så länge det varar.

    SvaraRadera
  9. Jag njuter också av dina fina vårbilder och väntar på att det ska bli så även här. Den som väntar på nåt gott...
    Ha en härlig dag med mycket sol och njutning!

    SvaraRadera
  10. Tack Tant Björn, att det ska ta så lång tid innan ni får njuta riktig vår. Är det ovanligt eller?

    SvaraRadera
  11. Slog mig just! C har ju inte alls nån tall, det var ju en GRAN. Vilken salig tur för mänskligheten att inte jag aspirerar på att bli arborist!

    SvaraRadera