tisdag 20 april 2010

Det är min dag idag

Det var en fantastisk fin morgon, sol och sommarlätta skymoln. Härligt, nästan vindstilla.

Flaggan åker upp för första gången i vår, men av en speciell anledning. C firar mig på min dag.




Visst är det härligt, jag älskar vår fina flagga.

Nere i köket hade C dukat fram frukost och ställt ett stort fång med jättefina rosor.
Det värmde i den 65-åriga själen.
Hela förmiddagen satt vi ute och gassade i solen och gjorde ingenting. Men plötsligt började molnen drar över, så jag gick in och C högg färdigt resten av granen.
Eftersom jag är ICA-kund blev jag grattad med en tårta som jag hämtade ut igår. Inte illa.
Den ska C och jag festa på senare.
Vi ska fira själva idag, men på fredag har jag lyckats samla familjen. Det är inte lätt när två av dem arbetar inom vård och omsorg.
Som jag sa igår när jag polerat fönster: det blir regn som idag.
Rätt fick jag. Det slår aldrig fel, när fönstren eller bilen är nytvättade nog sjutton börjar det regna.
Man får vara glad ändå, det hjälper inte att sura.



Ha en bra dag alla hälsar gamlingen.

14 kommentarer:

  1. Då får jag gratulera på din födelsedag!

    SvaraRadera
  2. Passar på att GRATULERA när jag ändå kom förbi!
    :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket Petra, det var snällt av dig.

    SvaraRadera
  4. Tigris Predikanten, kul att du stannde till, tack,tack.

    SvaraRadera
  5. Stort grattis på födelsedagen. Om det är 65 du fyller ligger du 20 dagar efter mig. Rena ungdomen med andra ord!

    SvaraRadera
  6. Tack Cici, jo det stämmer, 65. Då får jag gratta dig i efterhand.

    SvaraRadera
  7. GRATTIS på din dag. HIPP HIPP HURRA!

    SvaraRadera
  8. Nämen! JÄTTEGRATTIS OCH EN STOOOR KRAM till dig på fullvuxendagen!!!

    SvaraRadera
  9. Tackar och bockar tant björn

    SvaraRadera
  10. Tack N, jag blir nog aldrig fullvuxen hoppas jag i alla fall..fniss

    SvaraRadera
  11. Ser att det är fler än jag som är nattuggla.Trevligt att du tyckte om min promenad. Grattis och välkommen i gänget.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  12. Tack Polargrevinnan, ja det brukar bli sena kvällar nu för tiden, skillnad förr när jag arbetade.

    SvaraRadera
  13. Åh, massor med grattiskramar lite i efterskott! Skickar ett fång med Ranunklar i mina tankar :-)

    SvaraRadera
  14. Så här lite senare får jag verkligen GRATULERA dig. GRATTIS,GRATTIS!!
    Och en stor kram:)

    SvaraRadera