tisdag 6 april 2010

Åter vanliga dagar

Så var påsken till ända, fyra härliga dagar. Idag var vädret ganska fint så C och jag har varit ute hela dagen och röjt. 24 säckar med nerklippta grenar ifrån granen som fälldes häromdagen har C kört bort. Där är minst lika mycket kvar.

När det är gjort har C hela den tjocka stammen att hugga, det är nog det värsta jobbet.




Upptäckte den första blommande tulpanen för säsongen, det är något visst med tulpaner.
Nu tycker jag att det går för fort, skulle gärna bromsa lite så man hinner njuta mer av härligheten.

Minipåsklijor på friland, kanske inte så spännande eftersom de har sålts i krukor länge nu.


Varje år blir jag lika överraskad av Kejsarkronorna, de skjuter upp ur jorden man kan nästan se hur de växer. Snart ståtar de med sina fina orange blommor.



Jag har ganska många Lavendelplantor, dem klippte jag ner idag,


De blir så täta och fina om man gör det. Nu ser de inte så mycket ut för världen.
Det var så varmt så vi kunde äta lunchen ute.
Jag har nästan precis kommit hem ifrån körövningen, skall ner och fika med C nu.
Imorgon blir det åter trädgårdsjobb så det är bäst att komma i säng i tid.



God kväll



8 kommentarer:

  1. Påskliljor på friland! *stönar* I min trädgård finns snön fläckvis kvar och påskliljor köpte jag i livsmedelshallen igår. Men en runda på gården inger hopp! Tulpaner och andra lökväxter börjar sticka upp!

    SvaraRadera
  2. Jisses va fort det går nere hos dig. Det är rätt otroligt att det kan vara sån skillnad bara några mil. Men som du säger så går det väldigt fort nu. Gäller att hänga med. Jag har ingen trädgård nu att ta hand om, men har haft i många år så jag vet vilket slit ni gör nu=)
    Duktigt!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Allt det som vi har gått igenom har ni kvar att njuta av där uppe på Åland.
    Men visst nyhetens behag är härligt.

    SvaraRadera
  4. Hej Lena, det skiljer ju bara 8-9 mil emellan dig och mig och ändå så stor skillnad. Jag vet, både mina föräldrar och mina svärföräldrar hade stugor i närheten av Hässleholm.
    Vi har slitit nu i flera dagar, men det ska väl bli fint så småningom

    SvaraRadera
  5. Kejsarkronan är ju jättestor redan!? Jag förstår att ni vill "rusta", hoppas ni hinner njuta också! Tack för dina värmande ord hos mig ;-) Hälsa C!

    SvaraRadera
  6. Ja vi njuter så mycket vi kan. Jag har hälsat C och han hälsar tillbaka.

    SvaraRadera
  7. Underbart att våren känns så nära nu.

    SvaraRadera
  8. Ja Mollamaja, det är väl tur vi har årstider, jag tänker på dem som bor söderöver de får ju aldrig uppleva den här längtan som har.

    SvaraRadera