onsdag 14 april 2010

Städa ett növändigt ont

Redan klockan sju i morse satt jag med min frukost och skummade tidningen. Solen sken och avslöjade hur dammigt och hur solkiga alla min glasrutor i bord och dörrar var.
Det var bara att ta fram dammsugaren och drar över golv och trappor. C låg och sov, om jag så släppte en bomb hade han inte vaknat så honom störde jag ej.
Jag fick i ordning något så där, det kändes bra.

Ut i solen fort som attan, klippte rosorna, vattnade de nysatta vintergröna växterna och band upp murgrönan som planterades i går.
Det började bli varmt så jag satte mig och sola en stund.
"Hej farmor", där stod Julia glad i hågen, "jag ville bara hälsa på en stund", det är skojigt att flickebarnet vill vara hos oss så mycket.

Julia och jag svängde ihop en lätt middag, stekt rödlök, stekt bacon och kryddkorv som vi blandade i nykokt färsk pasta och lite kryddor.


Nu ikväll har jag varit iväg och övat i kören inför söndagen, körledaren var nitisk idag.
Efter kören tittade jag på Leila bakar, hon är för härlig. Där sparas det inte på några kalorier.


Lite virkning har det blivit, i lite udda färger, till en viss person. Får se om det blir som jag tänkt.
Annars drar jag upp det igen.
Nu skall jag sortera mina noter som jag skall ha i morgon, vi skall sjunga på öppet hus i morgon, det brukar komma mycket folk då.
Jag önskar Tant Björn välkommen som följare till min blogg.
God natt alla, sov gott.

5 kommentarer:

  1. Hejsan

    Ja det är väl märkligt att man sover som hårdast när det är städdags...ha ha. Ja annars är det ju skönt när allt är städat.

    SvaraRadera
  2. Usch, idag har jag vaknat redan 06.00. Vet inte varför jag sover sämre och sämre i takt med att dygnets ljusa timmar blir fler. Irriterande är det! Men kanske lika bra? Det står mycket på min att göra-lista idag, och ett moment är byte till sommardäck. (Min svank protesterar redan innan jag hunnit sätta igång ...)

    Läckra färger i din virkning! Ser fram mot en bild på slutprodukten :oD Jag fick igår kväll en ny idé, inspirerad av mina nya japanska böcker. Får se om jag hinner prova lite under dagen/kvällen någonstans i ett mellanrum mellan alla måsten.

    Ha en fin dag i vårsolen!

    SvaraRadera
  3. Skånegrabben, ja när allt är städat är det, men det långt dit

    SvaraRadera
  4. Hej N, just nu hopar sig allt omkring en, tiden räcker inte just nu. Jag blir så kluven när det är vår och sommar, vill och behöver vara mer inne och pyssla men vill ändå vara ute. Handarbetet kommer lite på skam just nu.
    Lycka till med däckbytet.

    SvaraRadera
  5. Skånegrabben förlåt jag var lite sömnig när jag skrev kommentaren,
    Ja,när allt är städat är det skönt, men jag är långt ifrån färdig,som du vet.
    Personen i fråga sover alltid hårt ha,ha.

    SvaraRadera