söndag 4 april 2010

En skön dag

Nu har alla pelargonerna knoppar, men endast två har slagit ut lite försiktigt.

Den här enkla varianten gillar jag , urplantan är 7 år, som tur är hade jag några plantor i mitt arbetsrumsfönster annars kanske den också varit död som de var som stått på vinden.

Korallröd vanlig pelargon, men ändå fin.
Regnet stod som spön i backen idag, så jag tog fram nya garner och började så smått på en ny väska. Tre gånger drog jag upp alltihop, jag fick inte till det som jag ville. Nu har jag börjat om för fjärde gången, så vi får se om det blir något.
När Julia och jag var i stan häromdagen var vi inne och handlade pärlor till ett armband.
Julia fick själv fixa det idag.


Efter lite pusslande fick hon ihop det som hon ville.


Så skulle jag hjälpa henne att knyta gummitråden, den ska dras hårt och det gjorde jag tillräckligt hårt så att alla pärlorna for omkring.


Men så här fint blev armbandet till slut. Riktigt ungdomligt.

Till kvällsfikan svängde jag ihop en halv tårta gjord på ckokladbotten, fylld med ckokladgrädde, persikor, banan och chokladgrädde ovanpå.


Nu blir det lite TV tittande, sedan tidigt i säng, för i morgon skall vi ut och kolla på konstrundan.
Det är varje påsk, alla konstnärer och andra ställer ut överallt i Skåne.
Vår son har också några tavlor upphängda i år, det var några år sedan sist.
God kväll.

8 kommentarer:

  1. Snyggt armband...väldigt fint och tårtan skulle man vilja mumsa i sig.

    SvaraRadera
  2. Vi brukar ha konstrunda här på hösten, det är riktigt roligt! Både armbandet och tårtan ser så fina ut... Synd att du bor så långt borta :-/

    SvaraRadera
  3. Ack, den som ändå haft en mor- eller farmor av din kaliber! Farmor dog decennier före jag föddes och mormor bodde långt, långt borta och talade ett annat språk. Det bidde inte mycket med umgänget där inte.

    Julias armband blev urtjusigt! Hon har säkerligen ärvt sitt öga för det vackra av farmor ;o)

    SvaraRadera
  4. Skitsnyggt armband! I like :o)

    SvaraRadera
  5. Tack Skånegrabben, tårtan smakade smarrigt.
    Julia står här stolt och läser

    SvaraRadera
  6. Tack F Venus, Julia tackar, tårtan den fick bli "grand final" på frossedagarna, nu åter till vardagen.

    SvaraRadera
  7. Ja du N, jag är glad att Julia vill vara så mycket här hemma hos oss. Hon och jag är väl ganska lika, tycker om att pyssla. Julia går floristutbildning, är duktig tecknare och "fotograf".

    SvaraRadera
  8. Tack Annamon,jag håler med, färgerna är så fina på pärlorna. Julia har ett fint färgsinne.

    SvaraRadera