tisdag 12 januari 2010

Vinterpromenad i Pildammarna

Pildammarna blev målet idag trots det gråa och trista vädret. Det finns inte mycket kvar från Baltiska Utställningen 1914 att beskåda.
Bilden ovan är tagen på nätet.

Den här fina statyn är rest till: Minne över Baltiska utställningen 1914.

Inne i skogen vid Margaretavägen står Stentemplet,


Emellan de tjocka pelarna i Stentemplet står denna vackra urna eller skål, uthuggen i granit.


Margaretavägen med sina välansade träd,

leder upp till Margaretapaviljongen som ser väldigt öde ut nu på vintern.
På vår och sommar finns det massor av blomster planterade här.


De nya murarna som blev återuppbyggda är mycket vackra.


Kastanj heter den här tuffa statyn.

Ingången till barnens trädgård. Inte visste jag att det fanns en sådan trädgård här.


Ett klassiskt motiv, vattentornet i bakgrunden.


Dammarna är frusna så fåglarna samlas där det vankas mat. Mata fåglarna är ett nöje för alla barn, men idag såg jag inte skymten av några.


Promenaden tog drygt två timmar, jag kände mig nöjd, jag hade promenerat bort c:a 400 cal. enligt min stegräknare.

Idag har julen städats ut. Det ser lite tomt ut. Många av mina blommor ser lite halvdana ut, så det blir en tur till blomsteraffären imorgon.


God kväll






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar