måndag 25 januari 2010

Ribersborg, stranden vintertid

Vindstilla och solsken då är det härligt att promenera nere på Ribbans strand. Tempen visade
-3.

Det vet i katten ifall jag skulle vilja bo där högst upp, himla jobbigt när hissen inte fungerar (ha ha). Skämt, det är säkert fantastiskt, med utsikt över stora delar av Skåne.


Husen på Limhamnsvägen ligger otroligt fint med utsikt över sundet.





Man kunde skymta Köpenhamn idag. Svagt, svagt.


Triss i broar, nej, två leder bara ut till doppet som får vänta 5 månader till.


Ribersborgs fina kallbadhus. Där gick jag en gång i tiden och lärde mig simma. Inte alls kul, vi fick inte ha baddräkter på oss, det var så pinsamt tyckte jag då.


Minnesstenen : På vakt 1939-1945 Jonas Fröding.


Öresundsparken, jag tycker om träd i alla former. Nu är strandpromenaden avverkad och dags att gå hem.



Solsken i all ära, men inte så roligt när den skiner in och man ser dammet i alla vrår. Fönstren ska vi inte tala om men de poleras inte förrrän det blir plusgrader ute.
Dammsugaren fick gå varm idag.

Sedan våttorkade jag golven, dammade, och gjorde rent i badrummet. Städa är inte det som står högst i kurs.

Ett önsketänkande, men visst skulle det vara skönt att plocka fram honom när det var dags.

Mannen min tände en härlig brasa, det blir så skön värme i rummet.


I brasvärmen tog jag fram en av mina julklappsböcker. Då försvinner jag i en annan värld, utan städning och andra måsten.
God kväll












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar