söndag 24 januari 2010

Äntligen söndag

Hela dagen igår var jag engagerad med gospelövning på Palladium ihop med alla körer. Det var en del som skulle finjusteras.
I pausen var det åter dags för ett restaurang besök, det tredje på väldigt kort tid, ibland kan det gå ett halvår emellan dem.
Så var det tid att inta scenen, lite fjärilar i magen hade vi lite till mans. Men de försvann på en gång när Walter Owens körde igång konserten. Det var så häftigt, tiden 1½ tim gick alldeles för fort.
Jag var hemma klockan 22.00, var inte så sällskaplig utan stupade i säng.
Klockan 7.oo i morse ringde uret, snabbt upp och fixade till mig, jag skulle iväg och sjunga till högmässan.
Solen sken idag men det var kallt, ja ja för att vara här i Malmö.
Perfekt väder för maten som serverades i dag. Skånsk Kalops är en av min mans favoriter, det kan jag gärna bjuda honom på nu när jag själv varit ute och slarvat.


Bästa köttet till kalops är högrev, men när inte det finns får man ta det näst bästa nötbog.


Husmanskost är underbar mat, det är på gång igen, vi måste värna om våra gamla fina rätter.



Här är kalopsen nästan färdig, skall bara redas av lite. Det blev middag till två gånger, skönt att ta fram en annan dag när det är ont om tid.


Smaklig måltid.
Nu väntar kissen på mat, kattmat inget annat duger åt honom.
Det skall bli skönt att sätta sig framför teven med en kopp kaffe nu.
God kväll





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar