torsdag 7 januari 2010

En helt vanlig dag

Nu sjunger julen på sista versen, även alla julblommor. Idag städades fönsterkarmarna och nästan alla lökblommor förpassades till källaren.

Amaryllis är ingen grannlåt när blommorna vissnar och bladverket spretar åt alla håll.
Jag har aldrig lyckats att spara löken och få den i blom igen, tänker inte försöka med den här i heller.
Dammsugaren fick arbeta lite idag och köksgolvet våttorkades.
Jag kände mig ganska nöjd, så nu tog jag på mig och promenerade ner till Te-butiken i Limhamn.
Väl där fick jag beslutsångest, det slutade med att jag köpte tre sorters te.

I parken hade barnen kul. Här tas alla chanser att åka pulka, fast snön knappt täcker marken.


Solen orkade inte komma fram mer än så här. Termometern visade 6 minusgrader, lite ruggigt var det tyckte jag.


Väl hemma var det tid för lite lunch. Idag fick det bli lite rester. Fullkornstunnbröd, rökt lammfiol och diverse grönsaker.


Det här älskar jag, "lätt som en plätt" att fixa.
Tunnbröd försöker jag alltid ha hemma i frysen, man kan göra massa olika goda fyllningar och rulla in i brödet.

Här är min rulle färdig att ätas tillsammans med det nyinköpta teet mm..........
Dagens middag skall intagas på restaurang i kväll tillsammans med mina körvänner.
Vi skall avtacka en speciell person, jag ser fram emot detta, och hoppas vi får en minnesvärd kväll.


Nu är det dags att gå in i duschen,
God eftermiddag

3 kommentarer:

  1. Du, det där med att hålla sig med tunnbröd i frysen var ingen dum idé; ingen dum idé alls, faktiskt! Även om jag gillar matlagning, så blir det lite si och så med densamma varannan vecka, när A bor på annan adress. Ja, du vet, hur kul är det att sju dagar i rad laga mat åt bara sig själv?

    Jag ska ändå iväg till stormarknaden och bunkra idag, så jag ska definitivt checka upp om även vi stackare mitt ute i sjön kan få tag på fullkornstunnbröd :D

    Ha en härlig fredag, själv ska jag basta ikväll.

    SvaraRadera
  2. Asch, jag glömde ju tacka dig för att du anslutit dig hos mig som bloggintresserad. Jättetrevligt! Hoppas mina tanttankar allt emellanåt lyckas förgylla din dag eller få dig att dra på munnen :D

    SvaraRadera
  3. Vad då "tanttankar",jag gillar din rättframhet, önskar att jag själv kunde leverera så många kloka ord.
    Lite ironi,lite skämt och mycket allvar förgyller dagen
    Tjingeling

    SvaraRadera