torsdag 4 februari 2010

Veckans klipp och en tur längs kanalen

Handla mat är väl inte det roligaste speciellt inte nu när allt är så dyrt. Det gäller att hålla utkik efter "veckans klipp". Denna veckan var det innanlår, då slog jag till för det är ett fint kött att laga oxrullader eller sjömansbiff på.
Jag har provat olika fyllningar, idag blev det lättbrynt gul lök som blandas med lite fransk och lite vanlig svensk senap, en bit morot, bladpersilja, salt och peppar.

Rulla ihop,

bryn dem gyllene, koka ihop med en god buljong och red av med lite majsenamjöl.


Klart att stoppa i sig.
Efter middagen är det väl lämpligt att ta en promenad. Den här gången följer jag Malmös kanal mot öster.

Det nya polishuset ligger i svängen på kanalen längst bort.


Det här är vår gamla brandstation


Pauli kyrka, min hemförsamling tills jag fyllde 14 år.


En liten bevarad del av det gamla i östra Malmö.



Nu har jag traskat på en bra bit, ända till stationen, vi ser en del av cykelparkeringen för alla pendlare.


Här står jag på bron och siktar in bland annat börshuset.


Den gamla fyren vid inloppet i Malmö hamn får bli slutbilden idag.

Jag kommer att plåga Er med ytterligare foton i från Malmö och dess omnejd.
Eftersom staden hela tiden förändras är det kul att ha bilder som visar hur det ser ut nu.



Nu skall jag släppa in kissen, och sedan är det sängdags
God kväll




2 kommentarer:

  1. Du plågar inte mig iallafall om du visar mer Malmö. Det är jätte kul att se sin gamla stad.
    Tack=)

    SvaraRadera
  2. Det var roligt att höra. Jag har alltid kameran när jag är ute, kan inte låta bli att plåta. Du vet ju själv, eller hur?

    SvaraRadera