onsdag 3 februari 2010

Längs Annetorpsvägen

I dag började jag med att göra färdigt halsbandet som jag plockade fram igår.
Det blev inte så avancerat men ganska fint.

Vädret var ganska hyfsat så det fick bli en liten promenad idag. Det behövdes för jag har inte varit ute på ett par dagar.



Här var det välskottat, det är utanför Limhamns kyrkogård.


Himmelen var så grå, men solen lös nästan igenom.



Nu har jag kommit ut på Annetorpsvägen egentligen ingenting att fotografera men det var det där med himmelen.



Man skymtar alla vindkraftverken ute på Lillgrund i horisonten.



Den sista gamla byggnaden, den får nog snart lämna plats för nybyggnation.







Nu har jag kommit till Djupadalsparken, träden här hade så fin färg. Jag är nästan hemma nu. Det var ganska svårt att gå på vissa ställen, det var lite si och så med skottningen.


Jag blev så sugen på en råkostsallad till maten idag. Jag hyvlade rödkål och blandade i äpple, apelsiner, russin och valnötter.
Slog på dressing av äppelcidervinäger, olivolja, honung och svartpeppar.


Så här blev resultatet. Jättegott.


God kväll






6 kommentarer:

  1. Härliga bilder och ljuvliga färger i salladen!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för kommentaren och välkommen till min blogg.

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte vad som var finast, salladen eller halsbandet! Kan man få beställa både och? ;-)

    SvaraRadera
  4. Salladen är säkert inte så fin när den kommer fram, fniss
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  5. Du är för underbar, Monkan! Varje gång jag tittar in här på din blogg lyckas du inspirera mig med bakning, matlagning eller något annat (dock inte historia; vad den biten anbelangar är jag obotlig).

    Råkostsalladen såg helt ljuuuvlig ut och halsbandet, i sin enkelt, blev väldigt vackert. "Less is more" stämmer för det mesta :o)

    SvaraRadera
  6. Tack snälla du, det är ju kul att jag kan inspirera lite.
    Du lär inte slippa undan mina bak-och matsidor, det tillhör ett av mina stora intressen.

    SvaraRadera