tisdag 16 februari 2010

Ingenting gjort

Vilken dag, vart tog den vägen? När jag gick och lade mig igår, planerade jag vad som skulle göras idag.
Tvätta köksfönsterna: nix de är fortfarande otvättade. Det var roligare att prata med en vän i telefon.
Sy mina nya gardiner: jag har inte ens tagit fram symaskinen, men i morgon så..........
Tvätta en maskin fintvätt: det går lika bra i morgon.
Jag är jättebra på att skjuta upp grejor till morgondagen.
Så försvann en bra bit av på förmiddagen.
Upptäckte att böckerna som jag lånat på biblioteket skall vara inlämnade den 18/2 så det var bara att gå iväg med dem.
Där fastnade jag, satt och bläddrade i alla de där vackra tidningarna som är så dyra att köpa. Tittade på klockan, jisses den var redan 16.00.
Iväg som sjutton, jag måste hem och laga mat för sedan var det dags att åka till kören.
Mitt i matlagningen fick vi besök av vår son och vovven, det är roligt när barnen kommer hem,
på med "kaffehurran" och fram med bullar till honom.
Ja vi fick vår middag i oss, men sedan hade jag en halv timme på mig innan det var dags att åka.
Väl hemma igen tittade vi på Bygglov som mannen spelat in medan jag varit borta.
Ja, så var den dan slut, och vad har jag fått gjort idag? Absolut ingenting.
God kväll

2 kommentarer:

  1. Visst är sådana dagar helt underbara ibland :-)

    SvaraRadera
  2. Jo men visst, man behöver nog de här dagarna också

    SvaraRadera