lördag 6 februari 2010

Från brofästet mot Bunkeflostrand

Fantastiskt väder lockade ut många Malmöbor idag. Till och med min man ville ut i det fina vädret om jag lovade att inte gå på stan.
Vi begavs oss till utsiktsvägen mot brofästet. Tog lite bilder som ni gärna får titta på.
Här uppe ifrån ser man ut över Sibbarps lilla hamn med små fiskebåtar.


Lite längre ut ligger Sibbarps badstrand.


Öresundsbron

Nu har vi kommit ner mot Bunkeflostrands strandpromenad.

Bron igen från Bunkeflosidan


Vy mot Klagshamn.


På sommaren betar det många kossor och får här på strandvångarna






Vilken fin vinter himmel. Det blev en härlig promenad, min man och jag försöker ta vara på den fina vintern.
Vi är inte bortskämda med så mycket snö, det brukar mest vara duggigt och dimmigt.

Det har kommit mycket gäss nu till Skåne, överallt försöker de att hitta föda,
både på åkrarna och i parkerna.
I kväll har vi tittat på den första Melodifestival uttagningen det var väl si så där.
Skall ner och hålla C sällskap en stund till.
God kväll








2 kommentarer:

  1. SÅ vackra bilder!!!
    Vad jag blir avundsjuk. Så fint väder har vi inte haft här hos mig.=(
    Visst är det skönt med en promenad en sån fin dag. Hoppas ni får en fin söndag också.

    SvaraRadera
  2. Tack,blir så glad att du tycker det som själv är så duktig. Bilderna är tagna med en vanlig liten digitalkamera. Jag promenerar i vilket väder som helst,nästan.

    SvaraRadera