söndag 21 februari 2010

Sköna Söndag

Häromdagen när jag sytt mina köksgardiner blev det ganska mycket tyg över. Jag har en viss förmåga att köpa mer tyg än vad som behövs, men den här gången kom det till användning.
Nya tabletter är aldrig fel, dessutom passar tyget kanonbra till mina höganäsmuggar.
Lätt som en plätt att sy.
Få se hur länge de håller sig fläckfria, i morse vispade jag ut en hel mugg kaffe över hela bordet.
Tyget är ett bastant bomullstyg som är genomvävt så det passar även bra till handduk för händerna vid spisen.

Sådana är det stor åtgång av, jag slabbar jämt och ständigt.

Vädret idag lockade inte ut mig, igår var +2 och idag -5 och småblåsigt. Nu är det träligt, jag längtar efter värme och sol, längtar till första fikan i trädgården ja, längtar längtar....


Något som gör mig på gott humör är musik, idag satte jag på en riktigt lång opera La Gionconda av Ponchielli, 4 CD. Det är en lisa för själen.


Under tiden som musiken fyller hela mig och rummet skall jag försöka få ihop ett snyggt halsband som skall bli en gåva.


Jag önskar en skön kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar