torsdag 11 februari 2010

Shoppingrunda i soligt Malmö

Nu ska ni få följa med mig ut och shoppa i Malmö. Vi promenerar Köpenhamnsvägen in mot centrum.

Malmö Opera, här har jag varit åtskilliga gånger, förr höll Malmö symfoniorkester sina konserter här, innan vi fick ett riktigt konserthus.

Mot triangeln och det höga Hilton hotell.


Jag tycker det är så fint med passager och innergårdar.


Här på Södra Förstadsgatan har uteserveringen lockat några modiga kaffegäster.


Det är tur man inte är staty, det ser en aning kallt ut.


Åhlens varuhus brukar ha bra tyger, idag hittade jag ett genomvävt gardintyg i kraftig bomull som passar perfekt i mitt kök.
Då har jag lite förströelse nu när OS börjar, jag är måttligt intresserad av sport.



Ut igen och fortsätter på Södergatan en liten bit, gick sedan vidare mot Lilla torg och genom Hedmanska gården.

Ytterligare en sådan där mysig gammal portgång. Nu är siktet inställt på pärlbutiken där jag skall köpa lite nya stenar.

HOPPSAN, hur kunde jag hamna här? Inga pärlor här inte, nej ut igen fort som attan.
Tro det eller ej men jag köpte inte ett dugg men det var nära.



Stenarna är vackra Agater, så hoppas jag att det blir ett fint smycke av det.
Jag har som många andra bloggare favoriter, just nu tänker jag på Stjärnkraft som har inspirerat mig att köpa garn, som jag hoppas ska bli en väska så småningom, men på mitt sätt.
Andra bloggare fångar ens intresse med sina tankar om livet stort och smått och så finns det bloggar som får en att skratta gott när man läser dem, till exempel Koola Violas blogg.
Nu har jag handlat färdigt för idag. Om 3 km är jag hemma och trött i benen.

Det var längesedan jag köpte garn i härva, fick ta fram garnlindan och nysta.
Nu skall vi äta lite
God kväll











5 kommentarer:

  1. Tänk jag kände det på mig att du gillar opera. Den här gången gällde det ju teater. Jag brukar inte missa föreställningarna på intiman, de brukar alltid vara så bra. Men den här gången kan jag inte gå någon av dagarna. Om du vill gå på den här föreställningen, så säg vilken av dagarna som passar dig för jag måste boka de biljetterna då. Sen är det bara att du mailar mig din adress så skickar jag biljetterna!

    SvaraRadera
  2. Aha, så du har varit på garnshopping! Vad spännande det ska bli att se vad du tänker åstadkomma :oD

    Jag har fastnat i "sexkantsfällan", frossar i färger och virkar lite alla dagar. Vem vet, den här gången blir det kanske en kudde ... eller rentav en filt. Väntar med spänning på att få se vad du kommer att bjuda på!

    Idag är det dags för fläskpannkakan. Än en gång tack för matinspirationen!

    SvaraRadera
  3. Garnshopping tack vare dig, nåja spännande kanske inte det blir,jag fick en ide så får vi se om det blir så som jag tänkt.
    Dina sexkanter är så härliga.

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag gillade gula huset med blå markiser!

    SvaraRadera
  5. Visst är det fint, man blir glad när det är lite färg runt omkring en

    SvaraRadera