söndag 7 februari 2010

Torups slott

Redan tidigt i morse gav vi oss iväg för att uträtta ärenden utanför Malmö.
Vi passerade bokskogen och passade då på att ta en liten tur kring Torups slott.
Vädret var inte det bästa men jag tog några bilder i alla fall.


Den fina serveringen var öppen, och det var många som fikade där.


Grinden står öppen det är bara att kliva in till slottet.


Det är ett mycket gammalt slott, inte så vackert tycker jag.


Fy för att vara ensam hemma en kväll här. Det hade inte jag klarat.


Detta är Torups gamla skola. Bilderna som följer är bostäder som ligger alldeles i närheten av slottet.



Det finns gott om gamla träd runt omkring här



Vi har varit hemifrån nästan hela dagen så det ska bli skönt att komma hem.


Här passerar vi Skabersjös mölla. Det har börjat skymma så bilden är lite mörk.


Nu är då söndagen slut och i morgon börjar en ny vecka (nr 6) vart tar tiden vägen?
Jag önskar god kväll







2 kommentarer:

  1. Det var roligt att se Torup. Många år sen sist. Jag och mina föräldrar tog en promenad där så gott som var söndag. TACK!

    SvaraRadera
  2. Det kanske inte är bästa årstiden att fota där, men nu gavs det tillfälle för mig.
    Det vimlar av folk i spåren därute men de vill jag inte ha med på bild.
    Ha en skön dag

    SvaraRadera