lördag 6 februari 2010

Försjunken i historia

Häromdagen när jag satt och läste en av mina favoritbloggar ( Petra) gav den mig ett mycket bra boktips. Tack Petra. Malmö museum sålde ut många fina böcker för en struntsumma, bland annat de två på bilden nedan.
De här passade mig utmärkt, jag älskar fotoböcker. 138 kronor för båda böckerna, kanonpris.
Jag hann knappt inom dörren innan jag satte mig till ro.
Sedan kom jag på att det fanns två böcker i bokhyllan ( gåva från sonen) som jag inte hade tittat så mycket i, Malmö historia del 1-2.
Nu satt jag med fyra bra böcker. Jag bläddrade mellan fotoböcker och historieböcker, det var spännande läsning.
Jag trodde jag kunde mycket om min stad, men nix det var bara lite skrap på ytan.

Hela dagen bara försvann i ett nafs. Lite mat mellan varven blev det dock.
TV-programmet Skavlan missade jag inte ialla fall, men sedan blev det åter läsning.
Vädret denna dag SOL. Idag måste jag pyssla lite med mina växter, de börjar att vakna till liv igen. Jag har en Kamelia full med knoppar den vill jag se i blom, jag vet att knopparna faller om den torkar.
En av mina pelargoner står i blom tyvärr kommer jag snart med sekatören och klipper ner plantan. Sorry.
På återseende

2 kommentarer:

  1. Vad gullig du är =) Men visst är det roligt och spännande med historia! Och där fick jag tips på bra böcker också.

    SvaraRadera
  2. Det fanns så många böcker på museet, jag hade inte en aning om det, t.o.m kokböcker.
    Jag läser mycket historia om de flesta länderna i Europa det är så kul.
    Ha en skön lördag med de gulliga barnen.

    SvaraRadera