lördag 20 februari 2010

Lördagsmys

Lördagsmorgon oh.. så härligt, drog mig i sängen och lyssnade på Ring så spelar vi en liten stund.
Plikten kallade, katten väntade på mat och att bli utsläppt för att uträtta sina behov.
Jag satte på min dinkelgröt och morgonkaffet, frukosten är det bästa på hela dagen.
Ute hade solen börjat skina och termometern visade 2+. Det droppade friskt ifrån taket. Jag njöt av att se den fördömda snön smälta.
C och jag bestämde att vi skulle ha lite räkor till kvällen, så jag klädde på mig och gick iväg i det fina vädret för att handla räkorna. Efter en liten stund försvann solen, jag tittade mot himmelen
en tjock mur av moln välde in ifrån Danmark. Det mulna vädret bestod hela dagen.
C fortsatte att snickra och dona på våran trappa idag emellan sportsändningarna på TV.
Jag själv har väl inte gjort något vättigt precis utan bara haft det skönt.
Nu ikväll pillade vi våra räkor och åt vitlöksbröd till, det ju lördag så vi plockade fram en flaska vitt vin, ja det var mysigt.
Vi tittade på Melodifestivalen, men idag var det ganska trista låtar, tycker jag.
God kväll.

4 kommentarer:

  1. Ring så spelar vi i all ära, men söndagsmorgnar med MIFFOradion är hos mig veckans radiohöjdpunkt!

    SvaraRadera
  2. Jag har lyssnat på alla MIFFOprogrammen,de är så bra det är bara synd att programmet inte sänds på en bättre tid när fler kan lyssna på dem.
    Det har gett en hel del tankeställare.

    SvaraRadera
  3. Vad är MIFFO? Er lördagkväll såg helmysig ut :-)

    SvaraRadera
  4. Det är ett program som är gjort av och med personer med "utvecklingsstörning",usch ett fult ord. Själv säger de "puckade" om sig själva och "normalpuckade" om oss andra. Ja ett tänkvärt program

    SvaraRadera