måndag 30 november 2009

Öva,öva,öva

Idag tog jag mig i kragen och satte mig att öva på körpartiet som skall sjungas på söndag.
Jag har missat en övning p.g.a sjukdom, det märktes , det var svårt att komma igång.



Herrarna Mozart och Beethoven skulle nog velat vara någon annanstans. Det låter inte så vackert att sitta och sjunga andre sopranstämman ensam. Det är en tillgång att ha ett piano att klinka sin stämma på ,det underlättar en aning.
Vår körledare har varit hygglig och skickat musikfiler till oss, som vi kan lyssna till.


Bilderna ovan är en karikatyr på Verdi, när han plockar ut sångare till sin operakör, på bild 2 river han sitt hår över partituret.
Bild 3, provsjungning, sista bilden är han rasande och fäktar iväg sångarna, hoppas inte vi råkar ut för det på onsdag.
Skämt, vi har en jättetrevlig körledare.
Bilderna är lånade.

Nu bestämde jag att det var dags för kaffepaus, mm............
En sådan rivig tingest skulle kanske göra susen i en skrovlig hals som min är för tillfället, men den skall väl också bli bättre hoppas jag.

Det har inte hänt så mycket idag, en ganska grå och trist dag. Jag var på apoteket i Limhamn, fyllde på förrådet av värktabletter som har gått åt de här dagarna. Passade också på att handla hem apotekets julsenap som är jättegod.
Nu är det sena timmen, jag önskar god kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar