måndag 23 november 2009

Fönsterputsning

När jag steg upp i morse var jag full av energi, plockade fram putstrasor och gick igång på fönsterna. Samtidigt fylldes tvättmaskinen. Sängkläderna åkte ut på balkongen och dammsugaren gick varm i sovrummet.


Nu försvann ork och lust, så jag bestämde mig för att åka och inhandla lite blommor till köksfönstren som var färdiga.

Koppargrejorna fick en sväng med "HÄXAN"och så i med blommorna.

Så var det då dags att sätta upp mina nya gardiner, dom var naturligtvis alldeles för långa, jag mätte och nålade men jag fick ingen fason på dem.
Tröttnade på elendet, så nu hänger en uppnålad gardin uppe, som skall ner och fållas.

Den andra ligger på strykbrädan och där får den ligga tills imorgon.
Det var mycket roligare att titta på TV-programmet "Vem tror Du att Du är" som började i kväll med Claes Malmbergs släktforskning.
Det ville jag inte missa.
Gardinerna lär nog inte springa ifrån mig.

God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar