lördag 28 november 2009

Max bakar

Efter tre vissna dagar var det dags att rycka upp sig. Advent står för dörren och det finns tusen saker som skall göras. Ljusstakar och halmstjärnor är på plats. Nya fina blommor skall placeras snyggt i fönstren.

Obligatoriska Amaryllisen planterad, den här skall bliva röd.
Granris ifrån trädgården och äpplen pryder sin plats i köket.
Barnbarnet Max ringde, han ville komma till farmor och baka, vem kan säga nej till det? Jag fick avbryta blompysslet, så kransarna som var meningen att jag skulle göra idag får jag göra imorgon istället.

Max i full gång att väga upp smöret till brödet som skall bakas.


Mjölet måttas. Det är långt ifrån första gången Max är här och bakar, båda barnbarnen
har varit med och rört i skålarna sedan de var små.

Knåda är kul, det tyckte jag själv när jag var i den åldern.


Färdigjäst, sen är det en överraskning hur det beter sig i ugnen.


En stolt kille med ett jättestort Vörtbröd. Det blir kul att ta med sig hem.
En stolt farmor är nu ganska trött.
God Natt






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar