onsdag 18 november 2009

Musikdag

Vädret idag tillät inte något utomhusgöra. Mulet och ett fasligt blåsande. Perfekt för att ta tag i manglingen av dukar och handdukar. De har jag gladeligen gått förbi en längre tid och tänkt, det fixar jag "imorgon". Nu är det gjort.
Min svärmor skulle ha ett par byxor upplagda, de blev också färdiga.

Efter det satte jag mig att läsa ut boken jag höll på med, en bok som var väldigt bra, Sonat till Miriam. Ute tog blåsten i rejält.

Det var så längesedan jag lyssnade på någon av mina CD, men idag blev det Mozart och Beethoven. Åh... det är skönt för själen, att försvinna bort med underbar musik.

Musik skulle det bli mer av på kvällen, då vi i kören skulle fortsätta att öva in det svåra verk som vi skall framföra den 2 advent.
Verket är: Cantate Domino av Dietrich Buxtehude.
Det är väldigt roligt att få något så svårt att bita i, och jag hoppas att inte svininfluensan sabbar allt.

Nu är klockan mycket
God Natt





2 kommentarer:

  1. Så fint det ser ut med så många nymanglade fina handdukar. Vilket arbete.
    Lena

    SvaraRadera
  2. Det är inte så farligt, om jag hade manglat efter hand."Frotte" i all ära, men till ansiktet skall det vara linne.

    SvaraRadera