lördag 7 november 2009

Shoppingtur i Malmö

Idag blev det en tur in i stan, det händer inte så förfärligt ofta, men jag skulle handla lite kläder och lite annat smått och gott.
Vädret var härligt, 8+ grader.
Bilen parkerades på Davidhallstorg. Det första som fångade min blick var något som hängde i ett av de höga träden. Jodå, någon hade trångt i sin garderob, och hittat ett bra ställe till sina kängor. Ja alla sätt är bra, utom de dåliga.


Det var många som passade på att vara ute i det fina vädret.

På Gustav Adolfs torg var det kö vid blomstånden. I bakgrunden Malmös gamla teater.

Jag styrde kosan mot Lilla torg som vanligt, för där tycker jag det finns intressanta butiker.


Form design center i Hedmanska huset, där brukar det nästan alltid vara någon utställning och fiket på andra våningen är lungt och skönt. Där kan man sitta i godan ro och läsa alla möjliga tidskrifter.
En titt utöver gården,


Butiken Ull & Lin har skojiga kläder, men inget som passar mig precis.


Inne på Gustus är det kul att gå omkring, färgglada saker, som de roliga hästarna ovan.


Ett annat ställe som jag alltid besöker är Formargruppen, därinne finns det massor av fina konsthantverk att beundra.


När jag kom ut på Stortorget möttes jag av denna syn, hade ingen aning om att detta enorma pariserhjul stod där, framför Rådhuset.

In i det sista sitter folk på uteserveringarna i Malmö, men nu är det nog snart slut med det, det blir väl snart för kallt.
Jag har uträttat vad jag skulle, köpte några tröjor, en kofta och lite annat onödigt som vanligt.
Dags att ta sig hem, en promenad på 6-7 km.
God kväll









3 kommentarer:

  1. Hej.
    Nu slapp jag att gå i stan, för du har rapporterat vad som är severt.
    Men Malmö gamla teater ligger inte på Stortorget vad jag vet, så en korrigering är nog på plats.
    Kul.
    MVH
    Brossan

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Kul att du gillade mina bilder. Är SÅ ny på detta, så det kommer att ta lite tid med uppdateringen=). Va ROLIGT att få se sitt gamla Malmö. Fina bilder du tar. Jag är nämligen uppväxt på Drottningtorget i denna mysiga stad. Följer Gärna din blogg.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla Du. Jag är också ny på det här, men man lär sig lite då och då.

    SvaraRadera