söndag 29 november 2009

Adventspyssel på mitt sätt

Kransarna blev ej gjorda igår, så det var bara att sätta igång idag. Har klätt in en halmstomme med mossa, lättare kan det inte bli, mossan är följsam och täcker bra.


Sedan är det bara att pynta med det som man tycker är fint. För mig är julen röd och grön.
Jag tycker om det nya också, allt det vita tex. men det passar inte in hos oss.

Kransen blev till sist en ljuskrans, placerad på ett fat.


En mässingsbricka några ljus, lite mossa och några kvistar fint grane får pryda ett bord nere i gillesstugan.


Varje år gör jag dörrkransar, den här blev lite spretig, men det gör ingenting, den blev fin på ytterdörren.


Kryddnejlikor i apelsiner luktar jättegott. De hör julen till. Man får göra nya efter ett tag, dom håller inte så länge.
Kökslampam fick också lite pynt, jag brukar sno lite Lummer i den, men det fanns inte att få tag i , så det fick duga med buxbom.


Nu är det dags att dricka lite glögg med min man, så önskar jag trevlig kväll.



2 kommentarer:

  1. Så härligt juliga kransar!! Förstår att du mår bättre då. Skönt att "höra"
    Lena

    SvaraRadera
  2. Ja som tur är var det inte så långvarigt, man bävar för svininfluensan. Tack för Din kommentar

    SvaraRadera