onsdag 11 november 2009

Filmdag

Idag skulle jag vilja dra täcket över mig och sova halva förmiddagen, men det var inte att tänka på. Jag hade lovat vara hundvakt till Emma. Klockan 9.00 kom sonen och vovven, lagom till morgonkaffet. Ute regnade det, ja ett riktigt "hundväder".
Mitt ryggont har inte gått över ännu, så när det var dags att gå ut med Emma fick jag ta hjälp av min man. Emma är en bjässe på 43 kg, så jag hade inte kunnat hålla emot ifall hon fick ett ryck.


Vad passade bättre idag än en bra film. Satte mig till rätta i min sköna stol med filt omkring mig och tittade på Coco Chanels fängslande liv. Vilken vacker film, musiken var så njutbar och så fick man fälla en liten tår.
Nu hade det gått flera timmar och det var dags att göra sig iordning för kvällens körövning. På söndag är det dags att sjunga i högmässan.
Vi blev ordentligt "drillade"av vår körledare, så nu hoppas jag att allt blir bra på söndag.
Det var allt för idag
God natt


2 kommentarer:

  1. Den filmen är helt UNDERBAR! Min fästman sa att han aldrig sett mig så uppe i en film någon gång förr. Jag njöt verkligen. Sällan man ser någon film som fängslar en så.
    Lena

    SvaraRadera
  2. go kväll:)
    tack för din gulliga kommentar hos mig..:)
    det stärker..synd du inte får med dina grytlappar.-- jag har gjort sånna med.. å som du säger dom är toppen.. bara bäst!

    jag ska kika mer i din blogg..
    just nu har jag jätte problem med internet...:(
    telia har jag tjatat på i 3 veckor nu..
    kram

    SvaraRadera