måndag 16 november 2009

Pippi på fåglar

Nu tyckte jag att det var dags att förse småfåglarna med lite godsaker.
Ännu är det ingen kyla precis, men jag vill gärna ha dom i trädgården under vintern.
Sagt och gjort, fram med maten.

Jag brukar hänga talgbollarna här, så även nu, så de små rackarna ser att det är severat.


Jordnötterna är talgoxarnas favorit. Klart, varsågoda.
Jag höll mig i närheten med kameran beredd, men ingen pippi.
Det brukar ta ett par timmar innan dom dyker upp men inte idag, grannen kanske har godare mat.
Fåglar har jag alltid tyckt om, levande, avbildade, fotograferade......
Pippin på bilden kommer från Kunglig Dansk, köpt på deras julmarknad. Den är gjord av tunn metall.


Alla fåglarna ovan har jag fått efter mina föräldrar, det är en jätteduktig snidare ifrån Hunnebostrand som snidat dem omkring 1950.


Det här är riktiga tuffingar, gjorda av Barbro Claesson i Simrishamn. Barbro hade sina fåglar på samma utställning som min son hade sina akvareller utställda. Jag fick korparna av min son.
Många människor tycker inte om de svarta fåglarna, men om dom inte är för många så är det jättekul att studera dem.
Får se ifall det kommer några hungriga fåglar imorgon.
God kväll




3 kommentarer:

  1. Hej

    Ja det verkar som om vissa fått "pippi" på pippi. Nej, jag skall inte vara näbbig. Du har sådan flax att jag inte skall skämta mer.....he he he

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin blogg.....hemtrevlig

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren,det gillar jag,välkommen tillbaka.
    Nu ska jag flaxa till kojs

    SvaraRadera