torsdag 11 mars 2010

Omplantering

Dagen började med körsång, det var kallt och ruggigt idag så jag fick skjuts både dit och hem.
När jag kom hem satte jag igång ett långkok på kalv av framdelskött, så våran middag i dag blev kalvfrikasse. Det var så ljuvligt gott.
Efter maten plockade jag ner mina sticklingar i köket och började att plantera om dem i större krukor. Det tog halva dagen.
Den sista tiden har de satt fart och på två små rackare är det redan knoppar.
Ganska frodiga små plantor.


Jag klädde in halva golvet med tidningar, det såg rent förfärligt ut när jag var färdig.

Åtta av mina nyplanterade pelargoner på plats i mitt arbetsrum.
Soffan på bild har varit min farfars den är från 20-talet.


I samma soffa fast för 63 år sedan, sitter jag och dricker saft i farfars kök.

Strykning av nya gardiner, nu skall de upp äntligen.


Egentligen är det alldeles tokigt att sätta upp dem för snart åker de ner igen för det ska målas i rummet. Men jag ville se hur de såg ut uppsatta.
Det har gått lite trögt idag, den riktiga lusten eller energin fattas för tillfället. Men det blir väl bättre hoppas jag.
Nu önskar jag god kväll





4 kommentarer:

  1. Tänka sej, du ser knappt en dag äldre ut på din profilbild här på bloggen :oD

    Jag gillar din inredningsstil. Du har god smak, kvinna!

    Hos mig råder det bloggtorka. Sahara är rena träskmarken i jämförelse.

    SvaraRadera
  2. Tackar. Du är snart på banan igen, men det är jobbigt när man tappar gnistan.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina somriga gardiner. Vad spännande, ska ni måla om? Och pelargonsticklingar, det är väl så härligt med att ha våren här. Jag grävde i trädgården igår. Så nu är det bara att köpa rosjord och plantera rosorna i helgen. Och alla är vi friska i familjen *håller tummarna att vi så förblir*

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Ja vi ska måla lite ljusare färg på linnetapeten,skall dessutom vitkalka taket som nu är i furu. Nu går det raskt undan med våren, skall ev. klippa mina äppleträd i helgen.
    Skönt att ni är friska.

    SvaraRadera