fredag 12 mars 2010

Fredagsshopping

Målet idag var blomsteraffären, penseerna har funnits nu några veckor, idag ville jag köpa hem dem för att sätta ut i krukor.

Det var fina exemplar, med stora fina blommor, de kunde jag inte motstå.


Nästa anhalt var garnbutiken, köpte lite nya färger virkgarn. För tillfället tycker jag det är ett roligt handarbete. Alldeles lagom att hålla på med.


Dessa krakar är ett säkert vårtecken. Hela Malmö vimlar av gäss.
De här två höll till vid en av Malmös mest trafikerade gator. Ganska närgånga dessutom.


Det finns en butik " Designtorget" som är kul att gå runt och titta i. Jag fastnade för kopparna ovan, jättesnygga med den blå dekoren.


Gick runt ganska länge, det var många fina och en hel del knäppa grejor där.


Vad sägs om kombinerad sked och durkslag?



Eller dörrmattan som "kom ihåg matta" kan behövas för vissa kanske.


Indiska magasinet blev också påhälsat av mig idag. Vilka härliga färger här i kuddhörnan.
Det är mycket fina färger i vårens mode, även inredningsdetaljerna har häftiga färger i år.
Klockan börade bli mycket, dags att gå hem med blommor och garner.

Köksbordet fick ett lyft med ranunkler och primulor


En kruka till bordet på altanen hann jag plantera innan det blev för mörkt, imorgon får jag fortsätta med resten.


Nu skall jag titta på TV, hoppas ni får en skön kväll alla







4 kommentarer:

  1. Finns det nåt vackrare på våren än Ranunklar! Underbar färg du hittat :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också om dem, det fanns många fina färger

    SvaraRadera
  3. Jamen, det kan inte vara sant..?! Att vädret är sådant hos dig att du kan köpa och plantera penséer, menar jag. Här är det mååånga veckor kvar innan man ens vågar tänka i sådana banor.

    Gillar färgerna på virkgarnet du shoppat upp dig på! Ser fram mot att få bildbevis på vad du har för planer för dem.

    SvaraRadera
  4. Just nu håller jag på att brodera på första väskan.Den skall bli till barnbarnet. Sedan skall det bli kuddar, samt en väska till mig själv i färgerna svart, kanel, och beige.
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera