fredag 5 mars 2010

En tur på stan

Den här synen mötte mig kl 7.00 i morse när jag rullade upp gardinen.
Underbart, det blir fint väder idag också.
Fick fart på benen och gjorde mig i ordning och åt frukost.

Vid 10-tiden var jag redo för en liten tur till stan, men först gick jag en runda i trädgården.

Solen har precis nått fram till den lilla klungan vintergäck under altanen.

Rena rama jordbävningen under äppelträdet, narcisserna skjuter upp ur jorden.
Nu går det fort undan när solen värmer lite.

I stan var det liv och rörelse.
Uteserveringarna var fulla med folk, i alla fall de som låg direkt i solläge. Härligt!!

Jag inhandlade fodertyg till det som så småningom ska bli en väska. Fick tag i pärlor som matchade, de ska broderas på något snyggt vis på väskan. Vi får se om fantasin räcker till.


En av stans bästa ostaffärer ligger på Skomakaregatan, det är hur lätt som helst att tömma börsen därinne. Speciellt ifall man som jag vill ha några olika sorter.
Det blev Västerbottenost, S:t Agur grönmögel, och en kittost mums.


Trångt är det, men inte så konstigt osten står staplad överallt tillsammans med olika marmelader och kex mm.


Så här fina var de röda pelargoner som C absolut ville vi skulle ha i fjol, bilden tagen i okt-09
Dem hade jag fullständig glömt bort, vi ställde dem i garaget i höstas.


C plockade fram dem idag, JIPPI de levde

Nu har sekatören gjort sitt, bara att pyssla om dem så att de blommar snällt igen.


Den så efterlängtade tidningen damp ner idag. Det blir sängläsningen i kväll.


Jag önskar er en skön fredag.






14 kommentarer:

  1. Jösses, man skulle kunna tro att vi bor i olika världsdelar ... Här är snötäcket närmare 70 centimeter tjockt fortfarande och att drömma om spirande lökväxter eller penséer vore rent ut korkat :o)

    Och ser man på! Där dök äntligen virkprojektet upp. Fast man ser inte så mycket av vad det är du har på gång egentligen. Men det kanske är meningen; att hålla oss på sträckbänken tills du kan visa slutresultatet?

    Önskar dig och C en riktigt skön fredagkväll! Jag får just väninnan P på besök för att basta. Sedan blir det kanske en flaska bordeaux och Morden i Midsomer.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att se äkta vårbilder:) inga gammla utan NU. Gött!!!
    Ha en skön vår och sol helg

    SvaraRadera
  3. Gud vad skönt, basta gjorde jag och väninnan varje vecka förr, det är så härligt. Men det var då det.
    Ha det gott N.

    SvaraRadera
  4. Hej Lena! Ja du nu ska vi njuta och hoppas att våren varar läääänge.
    Förresten jag har problem med din blogg, vill lägga den på min blogglista men det går inte. Får besked att sidan upphört, konstigt.

    SvaraRadera
  5. Fattar inte att det kan va sån skillnad. Utecafé alltså. Man tror ju inte sina ögon *blinkar och gnuggar* Ser härligt ut. Kanske våren kommer hit till Västergötland också...

    SvaraRadera
  6. Spirande knoppar och utecafé!? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Skottade fram en ränna till postlådan idag, snön gick upp till skinkorna på mig... Ha en skön kväll :-)

    SvaraRadera
  7. Underbara vårbilder. Visst har det varit härligt väder här idag! Mmm kittost, det är så gott. Det skulle vi haft nu till rödvinet och på spåret som börjar nu!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Jag kan knappt fatta det själv att vi har vår här. Även vi hade massor av snö för kort tid sedan.
    annamon, ge inte upp den kommer snart, våren alltså.

    SvaraRadera
  9. Ja ni har det jobbigt Fru Venus, era skyfflar är väl snart utslitna.
    Ha en skön kväll i "stugvärmen"

    SvaraRadera
  10. Ja Petra fantastiskt fint väder, nu känner man hur solen värmer rejält.
    Kittost är så ljuvligt, ost överhuvudtaget.
    Lite pinsamt idag, jag tog bussen hem men hjälp vad osten luktade,damen som satt framför mig trodde nog inte jag duschat på flera veckor.
    Välkommen som följare på min blogg,kul.

    SvaraRadera
  11. VÅR, HÄRLIGT!!!
    Känns såååå långt bort!

    Måste ringa sonen som bor och studerar i Lund för att höra om han sett några vårtecken:)

    Kul att hitta hit!
    Trevlig helg!!!!!!
    /Eva

    SvaraRadera
  12. Tack för kommentaren och välkommen till min blogg.
    Sonen har säkert sett många vårtecken.

    SvaraRadera
  13. Härligt med vår, den har inye kommit till Göteborg ännu men snart så.....

    SvaraRadera
  14. Jag hoppas och tror att den är på gång även i Göteborg,
    Solen börjar verkligen att värma rejält nu.

    SvaraRadera