torsdag 18 mars 2010

Härliga vår

Strålande sol och 9+ grader vad kan man mer begära. Vid middagstid var jag tvungen gå ut i trädgården för att se om något nytt hänt där.

Jo minsann, de första krokusarna blommade för fullt, nu går det fort undan.



Norrsidan av trädgården är full med snödroppar, nu är de som finast.

I solgasset på en av mina buxbom har en liten nyckelpiga vågat sig fram.


Mina svarta vinbärsbuskar står i bästa solläge, knopparna på dem har kommit så här långt.
Det dröjer inte länge innan de öppnar sig.


Trollhasselen är full av hängen, snörvel snörvel ....nysningar, tyvärr är jag allergisk. Det är en plåga som håller i sig hela våren och sommaren. Jag tar tabletter men man blir så fruktansvärt trött av dem. Båda mina söner har samma problem, ja även Max mitt barnbarn.
Idag tog C och jag vår första riktiga fika på altanen, sedan satt jag en stund och solade det var så härligt.
På eftermiddagen var vi iväg till vår favoritbutik och handlade hem frukt och grönt.

Apelsinerna var så billiga idag så vi handlade hem massor, vi skall pressa juice av dem.
Det finns ingen köpejuice som smakar så gott som hemmapressad.
Det var det hela för idag
God kväll




7 kommentarer:

  1. Oj va mysigt att få se lite äkta vår. Ni är allt lite snabbare nere hos er.
    Och vilket underbart frukt och grönsaks bord. Ser jätte gott ut och är gott:)
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du, har ni fortfarande snö i Hässleholm?

    SvaraRadera
  3. Här på Åland funderar jag på att skicka in ett förslag till vår regering om att vi ska anta "Sov du lilla videung" som ny nationalsång. Det snöade idag igen nämligen :o(

    Vilka härliga makrobilder du har tagit av den spirande våren! Vad har du för kamera egentligen? Det har jag undrat länge redan, med tanke på vilka fina bilder du har här på bloggen.

    SvaraRadera
  4. Hej N, hoppas det inte snöar för mycket på er nu.
    Min kamera är en Canon digital,IXUS 8015, 8.0 mega pixel den är superbra.

    SvaraRadera
  5. Underbart!! Ni har ju vår!!!
    Här hoppas vi att snön ska DUNSTA bort, annars blir det lerigt här i Mälardalen!
    Tack för din kommentar på min blogg!
    Ha en skön vårhelg! och GRATTIS till våren!

    SvaraRadera
  6. Tack, Jag önskar detsamma till er.
    Kul du tittade in.

    SvaraRadera
  7. Hm, jag måste nog fundera på att byta ut min Fuji FinePix. Min förra kamera var en Ixus och även om den var en av de första digitala kameramodellerna som fanns (med väldigt några miljoner pixlar) tyckte jag den tog mycket bättre bilder.

    SvaraRadera