onsdag 17 mars 2010

En lättjefull dag

Sedan en tid tillbaks var det bestämt att min kompis och jag skulle gå ut och äta frukostbuffe på Systrar och Bröder ett mysigt fik i stan.
Vi träffades redan klockan nio för att vara säkra på en plats på fiket. Men nix det var redan fullsatt, det fick bli Espresso house istället.
Tänk vad man har mycket att ventilera, 2½ timme bara försvann i ett huj.

Vi var inne i den ganska nya butiken på Davidhallstorg, som säljer mycket vintage design.


En hel hylla med jättesöta sminkväskor och dylikt.


Det fanns tusen prylar att titta på i de två avdelningarna.
Ut och in i en hel del butiker, ja då blir man så småningom fikasugen igen.


Lilla kafferosteriet blev dagens utvalda fik, ingen av oss hade varit där förut.


Kompisen med latte, paj och vaniljgrädde.



Hela fiket var möblerat med en salig blandning av gamla möbler. Väldigt trivsamt ställe.
Klockan började att ticka på, det var dags att gå hemåt, efter 7 timmar i stan är man ganska mör.
Nu i kväll var det åter dags att öva det som vi ska sjunga nästa söndag. Som vanligt jättekul att träffa körkompisarna.
Nu är det dags för sängen
God natt

6 kommentarer:

  1. Den där butiken skulle jag absolut behöva hitta till!!

    SvaraRadera
  2. Ja du, där fanns många det mycket kul grejor att fylla skåpen med

    SvaraRadera
  3. Hördu, håller du på med någonsorts smygpropagande för att locka bort oss ålänningar från ön?! *skrattar* Jag håller helt med Fru Venus: den butiken skulle jag ABSOLUT behöva besöka!

    Och fiket verkar mysigt det också. Gud, nu blev jag sugen på en latte ...

    SvaraRadera
  4. Finns det inget så´nt på Åland, vi har ett par stycken sådana butiker i stan men den här är i särklass. En del av mina julklappar handlade jag där, till full belåtenhet.
    Jag gillar lite udda fikaställen.

    SvaraRadera
  5. Jag bara älskar butiken Daisy Boo.
    Ni ser ut att ha haft en jätte mysig dag på stan!

    SvaraRadera
  6. Jag vet stumpan,vi får gå dit en dag när det inte är skola.

    SvaraRadera