torsdag 4 mars 2010

Nya blommor

Torsdag, ja då är det dags igen att öva på sångerna. Efter frukost bar det iväg till övningen.
Solen sken men det blåste ganska kallt.
Vi trallade på och i ett nafs var det slut på övandet. Tiden går fort när man har roligt.
Efter vår lunch åkte C och jag ut och uträttade lite ärende.
På vägen hem var jag bara tvungen att få köpa lite blommor. Det har sett så tråkigt ut i mina fönsterkarmar nu en tid.
Det fanns inte så mycket att välja på ifall man ville ha växter med blommor på, det ville jag.
Men den här tyckte jag var ganska fin Scilla Peruviana, när den är överblommad grävs den ner i trädgården.

Jag har alltid varit "anti" mot Hortensia, det var en typisk 50-års blomma när jag var yngre.Men idag fick den här följa med hem.
Den åker också ut i trädgården när det blir dags. De blå Hortensiorna tycker jag inte om, de ser kontgjorda ut.



Resten av blomstren blev inga höjdare men de lyser upp tills det kommer mer blommor i butik.

Försäljningen av penseer var i full gång, men de får vänta någon vecka till.
Jag brukar plantera dem omkring den 15 mars.
Nu skall det bli kvällsfika så jag ska gå ner till C.
Ha en skön kväll alla



6 kommentarer:

  1. Penseér 15 mars? Jag tänkte satsa på 15 maj...

    SvaraRadera
  2. Gapar som en fågelholk och instämmer med Fru Venus. Penséer? Utomhus i mars???

    *ruskar på huvudet av förundran*

    Det är bara att konstatera: man bor på fel breddgrad.

    SvaraRadera
  3. Fru Venus,det är synd att jag inte tog foto på dem där de stod utanför butik i massor. Även påskliljor och krokusar i krukor är gångbart nu, men det är ju inte så konstigt. Penseer är ju väldigt frost-tåliga.

    SvaraRadera
  4. Ja,N du bor nog på fel breddgrad,äh skämt, jag tycker synd om er båda. Har sett och hört hur det står till i era breddgrader med kyla och snö.
    Hoppas vädret blir bättre för er också,
    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra blommor! Jag har tyvärr lite svårt att få krukväxter att överleva. De bästa är såna som inte behöver så mycket vatten. Här är det maken som har dom gröna fingrarna fast dom använder han i trädgården och den är fin vill jag lova. Fast inte än förstås om man nu inte tycker att snö är vackert;)

    SvaraRadera
  6. Tack, Jag älskar blommor, men alla klarar jag inte.
    Det är roligast att ha inomhus blommor nu, för när trädgårdssäsongen sätter fart går all energi till just trädgården och blommorna inne blir åtsidosatta.

    SvaraRadera