söndag 7 mars 2010

Livets trappa

Den här hänger i köket och gör mig påmind varje dag, att jag har passerat höjdpunkten av livet.
Jag har tagit över" livets trappa" efter mina föräldrar. Då, när jag var liten höll jag koll på var i trappan mina morföräldrar och föräldrar stod.
Nu kommer en liten presentation av mig, iden har jag stulit ifrån Stjärnkraft, förlåt N.

Men om jag börjar ifrån vaggan. så föddes jag i Malmö 1945.
Livet lekte, 50-talet var en fin tid.
Vi går vidare i trappan, redan som ung visste jag vad jag skulle bli. Jag gick tre år och utbildade mig till dekoratör.
Fick arbete med en gång efter skolan. Upptäckte att det fanns killar också, oj oj.
Helt plötsligt var jag både gift, mamma, och mamma igen, här gick det undan.
Vi kliver upp ytterligare ett steg, till den stora dagen då C startade vår firma. Kort därefter flyttade vi in i vårt hus, den stora drömmen hade gått i uppfyllelse.
Hux flux var ungarna utflugna, oj vad tomt det blev.
Jag arbetade i vår egen firma ett antal år.
Nästa steg i livet. Jag blev farmor och det har givit många härliga stunder.
Jaha, då är toppen besegrad, nu börjar nerfärden.
Vid fyllda 50 fick jag anställning i skobutik, jättekul, där stannade jag i 7 år drygt.
Åren flyger iväg, och jag står och vacklar på kanten mellan sjunde och åttonde steget, Pro och SPI står redo att ta emot mig.
Stopp, stopp, det steget är jag inte redo för, jag är endast högst 30 i sinnet och livet leker fortfarande.

Ja det var en liten bit av en lång historia, nu måste det här skjölas ner med en kaffeslurk.
God natt.




6 kommentarer:

  1. Själv fyller jag 40 om ett år och jag känner det som jag kliver över den högsta tröskeln och nu är det bara utför... För det är som du säger, man kommer aldrig känna sig äldre än 30!

    SvaraRadera
  2. Jättefin trappa :-) Tack för att du berättade lite om dig själv!

    SvaraRadera
  3. Hej Petra, Inte så länge man har hälsan i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Tack FV. Jag har bara skrapat lite på ytan av mitt liv.

    SvaraRadera
  5. Fint skrivet! Men visst är inte det yttre som betyder något ... alltså, jag känner mig inte så gammal som jag ser ut och det är det viktiga!
    :)
    Dsv så gammal som mitt ID-kort säger!!! :)

    SvaraRadera
  6. Tack, för din kommentar och välkommen till mig.
    Nej, det stämmer det yttre är bara "höljet" till det man har inombords.

    SvaraRadera