måndag 8 mars 2010

Hundvakt idag

I dag hade jag sällskap av Emma sonens hund, hon var hos oss några timmar.
Det är den mest sällskapssjuka och kelna hund jag träffat. Älskar att bli fnattad och kramad. En otroligt snäll och fin hund.




Under tiden som Emma låg på mina fötter, försökte jag att brodera lite pärlor på framstycket av väskan. Fy vilket pilleri.

Nu får det vara nog, tycker Emma. I samma veva kom sonen och hans sambo, det blev lunchfika med hembakat och gott pålägg.
Vi satt och pratade en stund innan de gick hem. Det är kul när barnen kommer och hälsar på.


Varför krångla till maten när det finns så enkla rätter som den här.
Kokt blomkål och morötter, bechamelsås med hackad persilja och till det stekt bacon.
Om inte grönsakerna är sönderkokta är det jättegott, tycker vi.

I trädgården har jag fyra rababerstockar som ger riklig skörd varje år. Men nu börjar det bli bråttom att få slut på dem innan nästa säsong börjar.
Jag plockade fram till en smulpaj idag.



Ett tjockt lager i en smord form, sockra med råsocker och pudra över kanel.

Gör en smuldeg: 1 dl havregryn, 1 dl vetemjöl 1 dl hackade hasselnötter, socker och ca 150g smör.

Fördela över rabarberna, grädda i 175 grader.


Ät och njut med vaniljsås till.


Oj jag höll på att glömma min nya följare Bodil , hjärtligt välkommen till mig hoppas du tycker det är roligt att följa bloggen.
God kväll



2 kommentarer:

  1. Vill du vara så snäll och skicka över lite paj? Tack. *dreglar* (säkert värre än hunden)

    SvaraRadera
  2. Jag kommer springande bums ha ha

    SvaraRadera