måndag 28 december 2009

Varuhusbesök idag

Rea Rea Rea Rea absolut inget jag brukar besöka, men idag var jag tvungen eftersom jag fått något som jag redan hade två utav. Mobilia, ett av Malmös äldsta varuhus besöktes.
Det fattades inget folk, men det var inte så mycket som jag trodde det skulle vara.
Det var snabbt avklarat med återköpet, när jag nu ändå var där gick jag en sväng och tittade lite.

Jag föll som vanligt för en bok, Frestelser av choklad, ja frestad blev jag. Receptböcker av alla slag samlar jag gärna på. Men ofta är det roligast att titta i dem, det är sällan man provar på så många recept i dem. Ofta gör man idiotsäkra rätter som man gjort förut, tyvärr.


Två smarriga recept har jag valt ut i alla fall, ett av dem skall bakas till mina Nyårsgäster.
Bilden ovan är en : Nötpaj med chokladfyllning, den verkar enkel att göra, men är nog ganska mäktig.

Schwarzwaldrullad, det tycker jag låter gott, fylld med konjaksgrädde och körsbär. Det blir nog den som jag kommer att bjuda på.



Idag blev det inte någon längre promenad, endast 45 min, men bättre än ingen får jag trösta mig med.


God kväll





2 kommentarer:

  1. Umma-mumma ... den där Schwarzwaldsaken ser syndigt god ut :) Själv har jag fortfarande inte en aaaning om vad jag ska bjuda på till nyårsafton. Det lutar farligt åt att det blir någon form av paniklösning.

    SvaraRadera
  2. Javisst gör den.
    Sonen har önskemål: Skaldjur till förrätt
    Rostbiff (hemlagad) och krämig potatisgratäng.
    Lite gott i glasen naturligtvis, det blir nog bra, hoppas jag.

    SvaraRadera