tisdag 29 december 2009

Kajors tjatter i vackert väder

Det kändes nästan som vår i förmiddags, klarblå himmel och fåglar som tjattrade.


Kajorna samlas alltid i de höga träden vid tomtgränsen, jag gillar dem. Vi hade en tam
kaja för ett antal år sedan, den blev faktiskt ganska gammal.
Idag har jag börjat och förbereda inför nyårshelgen, några saker skulle inhandlas så jag gick ner till stan. Hela stan kryllade av danskar, de är här och shoppar billigt på rea.
Det har varit räddningen för många butiker nu när tiderna är som de är. Jag fick tag på det jag skulle ha, sedan gick jag hem. Det blev en promenad på 1,5 mil.
Nu håller jag på och gör mig iordning , skall gå och sjunga i en av körerna som jag är med i.

Under mellandagarna har det dimpt ner lite lektyr, de blir min kvällsläsning när jag är hemma igen. I fall jag orkar skall jag forska lite på släkten i dataprogrammet Genline. Det är så roligt, men man märker inte hur tiden rusar iväg, så klockan brukar bli väldigt mycket.



Nu måste jag iväg
Hej då

2 kommentarer:

  1. Googlade runt lite i cybervärlden på rosor och pelargoner som man ju längtar lite efter nu när man tror att våren snart är här...

    Och så hamnade jag på din blogg! Och det var ju en logga som man kände igen. För bron ser jag ju också när jag går utanför dörren. Visst har det känts som våren är påväg idag!

    SvaraRadera
  2. Det var ju trevligt att du hamnade hos mig.Det där med våren är nog lite förhastat, men visst längtar man.
    Jag har redan börjat planera vårens blomster

    SvaraRadera