fredag 11 december 2009

Många järn i elden

Idag var det mycket som skulle fixas. Tidigt i morse var vi och handlade granar och tallris. Det gick fort, det fanns många fina och jämna granar.
Min man brukar bli tokig på mig när granarna skall köpas, jag är så petig, väljer och vrakar innan det blir något köp.
Fåglarna fick ett nytt hus, jag föll pladask för det charmiga huset, vi får se om fåglarna också gör det.
Efter gran köpet åkte vi in till stan och handlade lite julklappar. Eftersom det fortfarande var förmiddag var det ingen trängsel i butikerna.
Jag är ingen älskare av sidenblommor, men idag köpte jag tre amaryllis i siden, de såg helt okej ut. Hasselen kommer ifrån trädgården, passade på att kapa den rejält i höstas. Istapparna som knappt syns på bilden är så fina, de är köpta i Köpenhamn.

På eftermiddagen blev det lite kakbak.

Havreflarn, spröda och väldigt goda.


Nötkakor, min mans favorit.



Kokoskakor, dom brukar försvinna fort.


Jag fick gjort en hel del idag, det känns skönt.
Nu skall jag läsa lite föreningstidningar och Allt om Trädgård som dimpt ner i brevlådan idag.
God kväll







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar