torsdag 3 december 2009

Skåprengöring och en liten utflykt

Det hade samlat sig lite väl mycket i skåpen, så jag började sortera. Då blev två skåp helt tomma, alldeles utmärkt till alla mina frys-och kakburkar.


Frysburkarna stog förut i ett annat skåp och tog plats, där jag nu får bättre plats med andra saker. Ja så höll jag på, till slut var det omflyttat i fyra skåp.

Titta, så fint det blev, sen får vi se hur länge det varar.
På eftermiddagen tog vi en tur ner till Vellingeblomman, mest för att titta, vi behöver inte fler prylar att sätta i skåpen, definitivt inga julprylar.


En uppbyggd gatubild, det såg charmigt ut.


Här var det grejor i massor på alla hyllor och i skåp.


Ordning och reda var det i alla skåpen.


Det var ganska tomt på folk, så det gick bra att ta ett och annat foto. Jag är glad att det inte är jag som skall packa ihop allt efter jul.


Tomtar stod uppradade överallt. Kan tänka att barn tycker det roligt att gå omkring här.


Änglar finns dom?


Jomen visst, i massor.


Tänt var det här.
Gång efter gång med olika belysningar och ljusstakar.
Vilket jobb att få rätt på alla slingor, när min man skall sätta upp våra till advent
är det alltid någon slinga som inte funkar fast dom var intakta när dom packades ner.
Går man runt här för länge får man tomtar på loftet. Vi hade fått nog och styrde kosan hem.
Det var det hela, god kväll.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar