fredag 4 december 2009

Klipp och klistra

Emma ska vara hos mig idag, då blir det inte mycket gjort. Jag vet ingen vovve som är så nyfiken som Emma, hon skall vara med överallt.

En kort tupplur, men den varar inte länge, lite skrammel med kaffekopparna så vips är hon där. Det kan ju vankas en godbit.

Jag ägnade en stunds läsning av mina tidningar Lantliv, både gamla och nya. Där finns massor av fina tips nu i juletid.


Sedan satte jag mig och klistrade in recept, som jag har samlat ifrån olika tidningar o.dyl.
Samlat och klistrat har jag hållit på med i många år, så är det också min bästa kokbok.

Det blev mycket skrivbordsarbete idag. Nu åkte julkorten fram, det kändes som om det var igår jag skrev julkort sist. Tiden går alldeles för fort.
Högen av julkort har minskat en del, tyvärr har en del vänner och nära och kära lämnat jordelivet.
Egentligen hade jag tänkt göra egna julkort, men det får va, jag har köpt kort av De synskadade i år.
Här ligger korten färdigskrivna och det känns skönt.
Nu kommer Emmas matte snart, när Emma gått hem blir det tv-kväll, med Skavlan som jag gillar skarpt.
God kväll





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar