måndag 7 december 2009

Första julklapparna

Idag var det jobbigt att gå ur sängen, det blev väldigt sent igår. Inte blev det bättre när jag rullade upp rullgardinen och tittade ut i dimman.
Vi bestämde att åka ut och inhandla några julklappar. Det gick fint, de saker som vi skulle ha fanns för en gång skull hemma.
Vilken skillnad det är nu med julklappar mot förr. Jag tycker det gått hysteri i julhandeln.


En mycket kär vän har fått en liten gosse. I morgon kommer hon och babyn till mig.
En liten present ska babyn få, sköna bodys och mjukisbyxor.
Så mycket fina babykläder det finns idag, när mina pojkar var små fanns varken Polarn och pyret eller Fix kläder.
Det var mycket hemstickat och kråströjor då.


Det här är en giraff, att hänga i vagnen. Varför en giraff? Det är mammans älsklingsdjur så måste ju babyn naturligvis ha en sådan.

Nu skall jag sätta på en CD med barytonen Bryn Terfel där han sjunger ur Mozarts opera Cosi fan Tutti.

God kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar