onsdag 16 december 2009

Silverputs och lite annat

Som vanligt när jag skall plocka fram mina uppläggningsfat så är det alltid samma syn, gult och fult. Det var bara att sätta igång och putsa.
Men man får ju lön för mödan.

Skinande blankt.


Nu börjar det att "brinna i knutarna"det är bara 8 dagar kvar till julafton, dags att plocka fram lite julsaker. De här glasänglarna gillar jag skarpt.


Alla är inte vackra, definitivt inte den här, men kul ser hon ut.
Bibbi Larsson heter tjejen som har gjort änglen och tomtarna på bilden under.


Alla Bibbis tomtar har namn, dessa heter Julia och Erik.


Pappersbonader är det väl ingen som sätter upp nu för tiden. Den här har vi sparat i många år. Jag minns förr hur man satt och drömde och fantiserade framför de gamla bonaderna som alltid hängde i köket hemma i juletid.


Det här trodde jag inte skulle ske. SNÖFALL med en gång blev det riktig julstämning


Naturligtvis så skulle det fångas på bild, det kanske inte är de bästa bilder men i morgon kanske snön är borta.
Nu önskar jag
God natt







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar