tisdag 15 december 2009

Knäck och julköttbullar

I morse blev det knäck-kokning. Ohälsosamt som bara den, men gott.

Jag lyckades pricka rätt i formarna, endast en välte och rann ut. Under tiden som knäcken kokade gick jag runt och pysslade med blommorna.
Det är så många som blommar i röda nyanser just nu, så de blev förevigade på foto.
Julstjärnan har jag haft tur med i år, dom brukar tappa bladen, men vi har väl rätt temp. i rummet nu.


Amaryllisen som sattes för någon vecka sedan skall slå ut nu, hoppas den håller över julen.


Julbegonian är en tacksam blomma, den blommar hur länge som helst.


Flamingoblomman har jag haft i några år, den blommar villigt varje år.


Det är andra gången mönjeliljan blommar nu i höst.


Julkaktusen gillar jag mycket, när den är överblommad är det bara att "glömma bort den" så kommer det nya knoppar nästa år.


Till sist en nyutslagen pelargon, den ser lite vilsekommen ut bland alla julblommor.
Det blev en tur till stan, några klappar skulle inhandlas. Det var kallt och ruggigt ute, så jag blev färdig ganska fort och kunde komma hem,
Där hemma väntade ett par kilo köttfärs som skulle stekas.
Det var bara att sätta igång, det tog 1½ timme innan jag blev klar.

Resultatet blev bra, dom är jättegoda.


Men nu är det sena kvällen, dags att gå och knyta sig
God Natt







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar