torsdag 29 september 2011

Halland nästa......

I ett nafs packade vi vår vagn och tog sikte mot Halland. Vädret liknar sommar så det gäller att suga ut mesta möjliga av de fina höstdagarna.

Vi valde att köra "Nissastigen" en otroligt vacker väg som går längs ån Nissan.

Vid den vackra sjön Unnen hade C hittat en jättefin familjecamping som har öppet året runt


Här här så tyst och lugnt.

När vi hade installerat oss ville vi inspektera omgivningarna.

Vi körde mot Smålandsstenar på småvägar,

Naturen skiftade från gammelskog till kalhyggen. Jättestenar fanns det gott om.

När vi kom ut på den stora vägen igen dök ett av våra mål upp SKEPPSHULTS GJUTERI.

Vi köpte ett nytt plättjärn, jag hade ett i teflon förrut, det är helt värdelöst.

Vi köpte även ett rånjärn. Ett sådant hade min mormor, hon gjorde så goda Go-rån, det ska jag försöka med också. Hemgjorda glasstrutar står på C,s önskelista, ja vi får väl se hur det blir med det.


Nu är det dags att "sussa", det ska bli fint väder imorgon också, då vill vi vara uppe tidigt.


God kväll

2 kommentarer:

  1. Att ni skaffade er Pärlan är säkert det bästa ni gjort på länge! Så många härliga rundturer det går att göra när man har "huset på ryggen" för övernattning nästan var som helst! :o)

    Ett besök på Skeppshults gjuteri kan aldrig vara fel! Redskap av gjutjärn är i köket vad Rolls Royce är i bilbranschen, sen får andra säga vad de vill. Hos mig finns det numera inte ett enda kärl med teflonbeläggning eller motsvarande med annat namn. Dessutom tror jag inte att hälsoeffekten man får av att använda marginellt mindre stekfett är något att skriva hem om. Poängen i att använda RÄTT fett är större!

    Hoppas du bloggar snart om råntillverkningen, för det är något jag aldrig provat på :o)

    Igår var jag däckad hela dagen. Varje gång jag åt, drack eller var uppe för länge utlöste det ett anfall av så intensiv smärta att jag bara ville gråta. Idag går det kanske bättre. Det MÅSTE det, för jag får ju inget gjort om jag tvingas ligga platt på rygg hela dagarna :o/

    Ha nu en fortsatt trevlig tur och kram till er båda!

    SvaraRadera
  2. Ja du Nina, det köpet ångrar vi inte.
    Vet du, på det köpet jag gjorde i Skepphult sparade jag ca 500 kronor. Vi hade kollat priserna innan vi åkte dit.
    Jag lovar att visa när det är dags att baka rånen.
    Idag har vi haft en underbar dag.
    Monkan

    SvaraRadera