tisdag 14 juni 2011



Jag blev en av tre som fått äran att ta emot denna Award, den kom ifrån Åland där bloggkompisen Nina/Stjärnkraft huserar. Tack, men gissa om det ställt till det i de grå cellerna.


Nu måste jag tänka till ordentligt, kanske inte på det första som står på listan, att krama första personen som jag träffar efter jag läst reglerna. Det blev mannen min såklart.


Men att skriva en lista på tio bra saker om mig själv och sätta ut den på bloggen, det blir en svår nöt att knäcka.


1. En sak som jag är riktigt bra på är att hålla bestämda tider.


2. Jag är bra på ekonomi, har i alla mina 46 gifta år fört kassabok och haft koll på varenda öre som vandrat ut och in i min börs. Men i bland är det kul att sätta riktig sprätt på slantarna.


3. Har gjort mitt bästa att uppfostra mina båda älskade söner till hederliga medborgare, de fick tidigt lära sig att veta hut. Kanske var jag i strängaste laget, men idag har det visat sig att jag gjorde rätt.


4. Jag tycker jag är ganska duktig på att laga mat och baka bröd och kakor. Gick i hushållsskola väldigt tidigt, där och av min mamma lärde jag mig en hel del, alltså ingen snabbmat här.


5. Färg och form är något som jag är bra på, men det är inte så konstigt, jag är ju utbildad dekoratör.


6. Jag kan hantera stickor, virknål , broderinål och kan också sy kläder som går att använda utan att skämmas :). Göra smycken, kan jag väl ibland och skryta med.


7. Har alltid ordning i skåp och garderober, för att inte tala om mina skor som vårdas ömt. Yrkesskada ha ha.


8. Jag är jättebra på att drömma, ja fantastiska drömmar och ideer, men superdålig på att förverkliga dem.


9. Jag tycker jag är bra på att fixa med blommor och sköta om min trädgård, kanske inte så konstigt, vi har haft den i hela 33 år så vana har jag fått.


10. Att ta kontakt med främmande personer är jag duktig på nu, men som ung var jag väldigt blyg och tyst. Man kan inte vara blyg ifall man ska sälja kläder eller skor som jag gjorde i många år.


Ja det här var inte lätt, men jag har försökt att få till det här utan att lägga till och dra ifrån.

Det finns säkert någon som tycker helt annat om mig, men det får stå för dem.


Jag skickar inte denna Award vidare till 3 personer som man egentligen ska, utan vem som helst som känner sig manad får gärna själv ta den.


Tack för mig, nu ska jag gå ut i det fina sommarvädret.

10 kommentarer:

  1. Duktig flicka, det gjorde du bra! Men jag säger som jag sa åt Cici också: visst är det sju resor svårare att komma på bra saker om sig själv än att räkna upp sina fel och brister? Mycket konstigt :o/

    Ha nu en fin sommardag efter väl utfört uppdrag!

    SvaraRadera
  2. Tack Nina, jag hade kunnat räkna upp massor med saker som jag är dålig på.
    Men just räkna upp de bra är ju svårt, för man vill ju inte skryta och briljera utan hålla sig till sanningen.
    Nu är det gjort och jag blev själv nöjd :)
    Ha det bra
    Monkan

    SvaraRadera
  3. Det blev en imponerande men inte förvånande lista, för det har jag ju förstått då jag läst din blogg att du är duktig på en massa saker. Hade funnits flera punkter kunde du till exempel ta upp vilken utmärkt fotograf du är.

    SvaraRadera
  4. Grattis Monkan, og hvilken herlig liste du har laget:)
    Du kan legge til at du tar flotte bilder, og er svært dyktig til å sette ord til bildene dine:)
    Ha en fortsatt fin dag:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  5. Att du är en jäkel på att husera i köket har man förstått. Jag tycker dessutom att du är en sjuhelsikes bra bloggare som fotograferar och lägger ut dina små dagsturer, så vi andra kan "få vara med" på din utflykt!
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack Cici. Det var inte lätt att få ihop de tio punkterna. Men nu är det gjort och jag kommer nog inte att göra det flera gånger.
    Jag har fortfarande mycket att lära när det gäller fotografering, men tack ändå.
    Kram Monkan

    SvaraRadera
  7. Tack Berit, roligt att du gillade listan, men det hade varit lättare att skriva om allt man är dålig på.
    Som jag skrev till Cici, jag har massor att lära om fotkonsten, men att fotografera tillhör numera en av mina roligaste hobbys.
    Skriva är lite lättare, man får träning här på bloggen :)
    Ha det gott
    Monkan

    SvaraRadera
  8. Tack snälla Camilla, du känner väl igen en del av våra utflykter skåning som du är:)
    Ja du i köket är jag ganska hemtam ha ha.
    Ha en bra kväll
    Monkan

    SvaraRadera
  9. Det var verkligen inget skryt, det du skrev! Dom flesta av dom punkterna har man förstått genom din blogg, utom möjligen att du alltid fört kassabok, men det ingår liksom i helhetsbilden, man tänkte liksom, jaha, det kan jag förstå...
    Ha det så skönt i sommargrönskan!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Tack Monica, föra kassabok låter lite mossigt, men det är så kul att se vart alla slantar tar vägen.
    Idag har vi fint väder, det har väl ni på näset också kan jag tänka. I dag är det mest slappedag i trädgården, det är skönt ibland.
    Ha det bra Monkan

    SvaraRadera