torsdag 2 september 2010

Betraktelser längs dagens cykeltur

Jag cyklade mot Sibbarp idag, då passerades det nyrenoverade höghuset Stranden i Limhamn.
Där inryms Strand Hotell, med fin utsikt över sundet.
Det kommer lite bilder som jag tagit på skoj längs min cykelrunda idag, de får tala för sig själv.












Det här är Sibbarps badstrand i Limhamn, här finns det chans att ligga i skuggan av träden ifall det skulle bliva för varmt.









De är verkligen knotiga de där träden, nu avslutar jag bildserien med ett besök inne på den fina campingplatsen.

Där går det att hyra in sig i sådana här fina stugor,
i fall man inte har eget hus med sig. Campingplatsen ligger perfekt, alldeles nere vid stranden, bussförbindelse rakt in i city och mat affärer ganska nära.
Nu cyklar jag hem, för det är dags för middag. Det blev en fin dag igen med sol och ganska varmt.
Nu önskar jag god kväll

10 kommentarer:

  1. Andra bilden uppifrån och femte räknat från slutet: wow, så härligt! Svårt att förstå att det redan är september när man ser såna bilder. Men höst är det och här har det blåst någonting vettlöst idag. Så pass att jag ställde in min kvällspromenad, eftersom jag inte kände det minsta för att "träsa på" i motvind.

    Imorgon blir det surdegsbak igen. Av någon märklig anledning har det inte gått åt så mycket bröd den senaste månaden, så det är ett tag sedan jag bakade. Håll tummarna för att slatten jag haft i kylen och matat försiktigt tar raketfart nu när den står i rumsvärme över natten! Annars blir jag putt :o(

    Idag har jag förresten experimenterat med en ny variant av äppelpaj. Den är dock inte provsmakad ännu, men om jag ger den godkänt imorgon tror jag att jag lägger upp bilder och recept på bloggen. Det är ju alltid kul att kunna variera sig lite, inte sant?

    Nu blir det tidig sänggång! Jag har hållit på med samma ljudbok i en månad nu, men ikväll SKA jag hinna lyssna på åtminstone två kapitel innan jag somnar.

    Go'natt så hörs vi igen!

    SvaraRadera
  2. Tack N, du gillar precis de två som jag själv tycker om. Det blev många vattenbilder, men jag är lite fascinerad av vatten och stenar.
    Jag har inte fått riktig lust till bak ännu, men jag har surdeg i frysen som ska användas den dagen lusten faller på.
    Hoppas det blir recept på paj, men behöver verkligen variera sig.
    Hopp i säng
    Monkan

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tycker att alla bilderna är fantastiska...
    Som jag sa förut - vilken bra reklam för Malmö du gör! Hade jag inte själv bott i närheten och sett det, hade jag knappt trott det! En fröjd att titta på!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Rapport från en degburk: Japp, det bubblar, fräser och doftar som bara den nu på morgonen :oD Jag slutar aldrig fröjda mig åt hur smart detta med surdeg är!

    Pajen ska inte provsmakas förrän till eftermiddagsfikat, då en väninna kommer över för att prata bort en stund. Därmed kan jag alltså inte rapportera om denna ännu, även om jag i ett svagt ögonblick övervägde att nagga den lite i kanten ;o) Men det är trevligare att kunna duka fram en hel paj när det är gäster som ska bjudas, så jag får tåla mig.

    SvaraRadera
  5. Hej Monica, jag kanske skulle börja ta betalt för all reklam ha,ha,
    Det blir ju så när kameran alltid är med. Ibland tycker jag det är så attans svårt att välja motiv, då blir det sådant som idag.
    Ha det bra i det fina vädret
    Monkan

    SvaraRadera
  6. God morgon N, härligt att det funkade,då är dagen räddad. Nybakat surdegsbröd är mums, mums.
    Jag vill inte heller sätta fram naggade kakor, men ibland är det svårt att motstå. Hoppas ni får en trevlig dag, det sätter lite guldkant på tillvaron att träffas över god fika.

    Vi ses
    Monkan

    SvaraRadera
  7. Härliga vatten bilder, kan riktigt höra vattnet skvalpa. Bilden med stenarna blev min favorit.

    SvaraRadera
  8. Tack Cicci, vatten poserar så gärna, det har många skepnader och färger beroende på ljus.
    Stenbilden är fin med de små vattenpärlorna.
    Kram Monkan

    SvaraRadera
  9. TACK för cykelturen idag!
    Härliga bilder!

    Ha en finfin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Tack för kommentar, Vform,
    jag hoppas du också får en fin helg
    Monkan

    SvaraRadera