måndag 19 oktober 2009

Lite av varje och brödbak

Idag klippte jag till 15 sticklingar och planterade
i väl rengjorda krukor. Den här pelargonen har
jag tagit sticklingar av i tre år.

Än så länge är det behändigt, men framåt februari
blir det trångt i fönsterkarmarna


Höstfägring
Var tvungen att ta några bilder innan allt är borta

Rudbeckians fröställningar är dekorativa



Knallröda päronblad


Upptäckte att allt mitt bröd var slut.
Gjorde en deg gjord på keso, grahamsmjöl, vetemjöl
rapsolja, salt, lättmjölk , lite brödsirap

Färdigjäst

bara att rullas ut......

och in 10 min i ugnen....


Färdigt!
Det fick bli två frukt-och nötbröd också.
Dom är bakade med kesella, rågsikt, vetemjöl special,
hackade nötter och aprikoser, russin, pommerans salt

Jättegoda och hållbara.










1 kommentar:

  1. Hej Monkan.
    Jag det ser gott ut, så jag tror att jag kommer en dag och äter upp ett par av dina bakverk.
    Din blogg börjar se bra ut och fina bilder.
    Titta gärna på min.
    http://jannenette.blogspot.com/2009/10/nar-det-galler-musik-sa-tycker-jag-om.htmltycker

    MVH
    Janne

    SvaraRadera