lördag 24 oktober 2009

FN-dagen, shopping, körsång.

Buketten fick jag i morse för "lång och trogen tjänst",
Det är 44 år sedan vi vigdes i Västra Skrävlinge kyrka.
Den värmde i hjärtat.

För ett par dagar sedan hade jag varit och provat
ett par stövlar, varmfodrade, dem var jag och inhandlade idag.
Det finns inget värre än att frysa om fötterna




Det blev en bok också i bara farten. Eftersom jag har
de andra böckerna av Dan Brown "måste" jag ha den här
med. Jag gillar blandningen av spänning och fiktion.
När Da Vinci-koden kom ut rörde den upp många känslor,
men det är ju trots allt enbart en spänningsroman.



Nu blev det bråttom, vår kör och många andra körer var
tillfrågade att sjunga på biblioteket. Kördag FN-dagen 24 oktober

Tyvärr vet jag ej namnet på kören i bild nedan, men fint sjöng dom.


Operabarnkören var där och sjöng några vackra sånger,
deras röster var kristallklara.
Tangotantens kör avslutade hela dagen med allsång.
Alla var med på noterna. Det var blandad musik.
Vi fick t.o.m texthäfte, se ovan.

Tangotanten var en "fena"på klaviaturet, det
blev en härlig stämmning.



Så var det roliga slut.
Dags att åka hem och hålla Lördag med familjen.
God kväll.







1 kommentar:

  1. Var tog min fina dekoration vägen? :(
    Var den inte tillräckligt fin? :(

    SvaraRadera