måndag 3 juni 2013

Malmö Garden Show

För tredje året i följd anordnade Malmö stad  "Malmö Garden Show".
Naturligtvis var vi där, det är ett mysigt projekt. Vi hade tur med vädret de timmar vi var där.
 

Nu får bilderna tala för sig själv.







Inte en chans att få en plats,

Tareq Taylors trädgårdscafé är alltid mycket välbesökt.

Ett rosa "blåregn", det skulle jag gärna vilja ha.


Rundan som båten heter är mycket populär att åka. Den går runt gamla Malmö kanalvägen.

Nu började det att mulna på.
 Vi hann inte mer än komma hem, då öppnade himmeln sig, regnet stod som spön i backen och Tor for runt som en galning och dundrade på.
Vi var nöjda med dagen trots regnet.
 

14 kommentarer:

  1. Jättefina bilder! Gillar sådana utställningar och väntar på Rosens Dag i Trädgårdsföreningen i Gbg där jag bor/M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maj.
      I år ska vi försöka komma iväg till Fredriksdal i Helsingborg, där lär det finnas fina rosor att beskåda.
      Visst är det roligt med utställningar, ja av alla slag.
      Monkan

      Radera
  2. Roligt att se bilder från Malmö garden show; vi var där i fjor, men i år var det så mycket annat den här helgen. Det ser mer och mysigare ut än det gjorde i fjor, tycker jag...
    Jag fastnade för den ljusrosa rhododendronen på den första bilden - såå vacker!
    Men jag hade inte haft plats till den ändå, så, det var tur att jag inte var där!
    Rosa blåregn har dottern på Humlebacken (ja, hon har ju blått också), så det kan jag se på nära håll.
    Tack för att du visade bilderna från Malmö-mässan!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica.
      Vi har inte jord för rhododendron, vi brukar åka till Sofiero och titta på dem i stället.
      Alla tycks ha mycket för sig nu i studenttider och skolavslutningar.
      Ha en skön kväll
      Monkan

      Radera
  3. Där skulle man ju velat vara, i år också. Men lika lite detta år som det förra :o/

    Såg du någon skymt av my darling..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, han får ju inte vara ifred, så han hade nog flytt fältet.
      Båda Taylor är omåttligt populära här i Malmö.
      Monkan

      Radera
    2. Nähä, och inte var det hitåt han flydde heller :o(

      Jag glömde skriva förut, att du verkligen hunnit få långt hår! Det är snyggt samlat i en så där lågt buren hästsvans. Själv lyckas jag av någon anledning aldrig få ett spänne att hållas kvar, trots att jag under årens lopp provat ett otal olika varianter.

      Radera
    3. Åh tack så mycket. Jag trivs så bra i denna frisse, den kräver inte så mycket tid och möda.
      Kramis
      Monkan

      Radera
  4. Ett rosa blåregn... åh, det skulle jag också gärna ha :) Trevligt med en "Garden Show" - minns att du hade bilder förra året också :) Ser trevligt ut med båtfärd genom Malmö... mysigt!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det läckert det rosa regnet. Jag ska försöka hitta en plats i min trädgård till ett sådant.
      Båtfärden på Malmö kanal är underbart när det är fint väder. Ett måste när man är turist i Malmö
      Ha det bra
      Monkan

      Radera
  5. Men,så mycket vackert det finns.. Härligt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland alldeles för mycket, det är så mycket man vill ha, men det finns gränser för hur mycket det får plats i en trädgård.
      Kram Monkan

      Radera
  6. Jag måste börja med att ditt förra inlägg var läckert. Härligt med så mycket blomster och så bra de har fått dem på bild.
    Jag gillar trädgårdsutställningar. Den i Malmö verkar mysig.
    Rosenträdgården i Helsingborg är värt ett besök. Mina syskon bor i Helsingborg så det blir ett besök på Fredriksdal
    vilket ofta blir i samband med att vi ser Eva Rydbergs revy. Så blir det även i år och det blir i juli då blommar rosorna
    som bäst.
    Önskar dig en fortsatt fin sommar.
    Kram Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Viola. Några utställningar per år brukar det bli. Vi skall till Helsingborg och Fredriksdal när rosorna blommar. Det har inte blivit av förut, man hinner inte allt, har alltid mycket att stå i hemma samt att sommaren är för kort för allt man vill göra :(
      Önskar dig också en skön sommar
      Kram Monkan

      Radera